מרוץ נגד הזמן: פעולות חילוץ מבניין בן 6 קומות שקרס
כ-80 דירות נמצאות במבנה שהחלק החיצוני של התמוטט, כאשר כבר חודשים שהתושבים מעלים בפני הרשויות את החששות שלהם לגבי יציבות הבניין. עשרות חולצו ופונו, ונערכים חיפושים אחר נעדרים

פעולות חילוץ קשות במיוחד מתנהלות בשעות אלה לאחר שחלק מבניין בן שש קומות עם כ-80 דירות קרס, זאת בעיר דייבנפורט שבמזרח איווה. 

(צילום: AP)

צוותי חילוץ הוזעקו לזירה ביום ראשון בסביבות השעה 5:00 בערב והחלו לחפור בין ההריסות. בינתיים הרשויות מסרו כי מספר אנשים טופלו במקום, אם כי לא פירטו כמה נפצעו.

מחלקת הכיבוי וההצלה מסרה כי במהלך התגובה הראשונה של הכוחות חולצו שבעה בני אדם מבין ההריסות, ויותר מ-12 איש הוצאו מהמבנה מחשש להמשך הקריסה. בשעות אלה, כאמור, הרשויות ממשיכות בחיפושים אחר נעדרים. 

מפקד הכיבוי של דייבנפורט, מייקל קרלסטן, אמר במסיבת עיתונאים עם חלקו האחורי של מתחם הדירות בן שש הקומות התנתק מהבניין וקרס, זאת במבנה עם בתי עסק בקומת הקרקע ודירות מגורים בקומות מעל.

המגיבים הראשונים אמרו שהחיפוש אחר ניצולים יהיה מאתגר, מכיוון שהיו בבניין קריסות משניות.

"זוהי סצנה פעילה. אנחנו ממשיכים לעבוד, ממשיכים לתת הערכות, כאשר כל המטרה שלנו כרגע היא למצוא אנשים ולנסות להוציא אותם", מסר ראש העיר, מייק מטסון.  

קרלסטן הוסיף כי הכוחות זיהו במבנה דליפת גז ודליפת מים, אם כי נסיבות האירוע הקשה עדיין לא נקבעו באופן רשמי. 

אך מסתבר, על פי דיווחים, שהתושבים התלוננו מזה תקופה ארוכה על כך שהבניין זקוק בדחיפות לתיקון, ולאחרונה אכן התבצעו עבודות בחלק החיצוני שלו, לאחר שבשנת 2022 הוגשו כמעט 20 היתרים לשיפוצים, בעיקר עבור בעיות אינסטלציה או חשמל. 

משטרת דייבנפורט ביקשה מאנשים להימנע מלהגיע לאזור שנמצא במרכז העיר, ובמקביל כנסיית סנט אנתוני פתחה את שעריה עבור אנשי הצלב האדום להמשך סיוע וטיפול.

ג'ניפר סמית' הייתה בעבודה כאשר נודע לה על הפיצוץ מבעלה, שעובד עבור Mid-American Energy. היא סיפרה: "הוא היה בכוננות והוזעק לפיצוץ בניין במרכז העיר. ולא היה לנו מושג שמדובר בבניין שלנו… זה נשמע רע, אבל אנחנו מתקשרים לעיר ומוסרים תלונות מאז חודש דצמבר, כאשר חדר האמבטיה שלנו פשוט שקע".

"גם שאר הדיירים אמרו לנו שהבניין עומד להתמוטט", הוסיפה. 

YOU MIGHT ALSO LIKE