'סם הזומבים' מתפשט בארה"ב - וכך נראים רחובות פילדלפיה
תיעוד מטריד במיוחד משכוונת קנסינגטון מראה מכורים עומדים שפופים או מעולפים על הרצפה לאחר שנטלו את הסם tranq - שפוגע בבשר האדם, מוביל לקיטעת גפיים ועיוות הגוף, וכמובן יכול לגרום למוות

משבר הפנטניל כבר הפך למגפה של ממש - אבל המצב מחמיר כאשר הרחובות בכל רחבי ארצות הברית מתמלאים ב"סם הזומבים החדש", שאחת הסכנות הגדולות שבו היא פגיעה בבשר המכורים אליו. 

צילומים מחרידים שפורסמו בטיקטוק מציגים מציאות מצמררת ברחובות פילדלפיה, שהפכו לגיהנום המלא בסם הקטלני. 

רחובות שכונת קנסינגטון - אשר ידועה לשמצה בגלל יתר הנגישות לחומרים אסורים, הפכו עמוסים לחלוטין במכורים שפופים ומעולפים אחרי שנטלו את הסם.

התיעוד הקשה מגיע בזמן ש'עיר אהבת האחים' נאבקת בשימוש הגובר בסן Xylazine, הידוע בשם tranq או סן הזומבים, שהוא חומר הרגעה חזק במיוחד המשמש להגברת ההשפעות של הרואין, קוקאין ופנטניל. 

בחודש שעבר, מנהל המשרד למדיניות לאומית לבקרת סמים, ד"ר רהול גופטה, הכריז כי הסם הוא "איום מתהווה". 

גורמי הבריאות בפילדלפיה הסבירו כי העיר שינתה את פניה מאז המגפה: "בקסילזין פגע בפילדלפיה בצורה קשה במיוחד, וגרם למקרי מוות רבים כתוצאה ממנות יתר, כמו גם לפצעים קשים שעולים להוביל לזיהום חמור בדם ולקטיעה".

כאמור, הסם פוגע בבשר האדם, יכול להוביל לריקבון וממש לעוות אנשים. כמובן, מינון יתר יכול לעלות בחיי אדם.

שרה לורל, מייסדת עמותה ללא מטרות רווח בשם Savage Sisters, תיארה איך המצב נראה ממקור ראשון: "אנחנו רואים אנשים שיש להם פצעים פעורים בקיבה, זיהומים, רקמה נמקית, וכל זה מוביל לקטיעה".

"אף אחד לא מבקש את זה", המשיכה לורל. "כשאתה רוכש סמים משוק הסמים הפלילי, אתה מקבל את מה שאתה מקבל, ולא מתעצבן. אני לא חושבת שמישהו ידע שיהיה לזה אפקט קטסטרופלי". 

והבעיה לא שמורה רק לפילדלפיה. גם לוס אנג'לס נמצאת במירוץ נגד הזמן כדי לבלום את התפשטות הסם tranq. 

דוברת ה-DEA של לוס אנג'לס, ניקול נישידה, אמרה כי "באזור אל.איי רבתי, אנחנו רואים קסילזין כתוסף בתוך כדורי פנטניל מזויפים. בעוד שהמספרים בקהילה שלנו הם יחסית נמוכים בהשוואה למקומות אחרים בארה"ב, הנוכחות של הסם הזה הופכת לתכופה יותר - והמגמה היא מדאיגה".

YOU MIGHT ALSO LIKE