לכבוד חג השבועות: שלושה מתכונים שיגנבו את ההצגה
חג הקציר הוא חגיגה בלתי נגמרת של גבינות ומטעמים. בדיוק בשביל זה ריכזנו עבורכם שלושה מתכונים הכי טעימים שיש, שיענקו לכם הזדמנות להכין ארוחה שכולם ידברו עלייה

אם אתם אוהבים גבינות, סביר להניח שחג השבועות הוא אחד החגים האהובים עליכם במהלך השנה. במיוחד עבור ערב החג, החלטנו להביא לכם שלושה מתכונים קלאסיים וטעימים שיגבנו, ללא כל ספק, את ההצגה. 

בלינצ'ס גבינה וצימוקים

לבלילה:

2 ביצים

כף סוכר

כפית תמצית וניל

30 גרם חמאה מומסת

כוס חלב

כוס קמח

רבע כפית מלח

מעט שמן, לטיגון

למלית:

500 גרם גבינה לבנה 5%

90 גרם סוכר (חצי כוס פחות כף)

מעט קינמון

100 גרם צימוקים (או לפי הטעם)

הוראות הכנה:

מערבבים את כל חומרי המלית, מכסים בניילון נצמד ומקררים חצי שעה לפחות. מכיסים את הבלילה: מערבבים ביצים, סוכר, תמצית וניל, חמאה מומסת וחלב למסה אחידה. מוסיפים את הקמח והמלח ומערבבים עד שאין גושים בכלל. מחממים מחבת עם מעט שמן. יוצקים מהבלילה ומזיזים את המחבת עד שהבלילה מרוחה על כולה. מטגנים כשתי דקות, והופכים. מוציאים לצלחת, וממשיכים עם שאר הבלילה. מניחים בצד עד לקירור מלא. מורחים את הבלינצ'ס במלית (משאירים מעט שוליים). מגלגלים, מניחים בקופסה אטומה ושומרים במקרר.

עוגת גבינה פירורים מושלמת

תחתית ולפירורים (תבנית 25*25 ס"מ או עגולה 24):

4 חלמונים מביצים מדיום או לארג׳

2 כוסות (280 גרם) קמח לבן

2 כפיות אבקת אפייה

שליש כוס (65 גרם) סוכר

1 שקית סוכר וניל

200 גרם חמאה קרה מהמקרר, חתוכה לקוביות

למלית הגבינה:

2 מכלי שמנת מתוקה להקצפה

1 כוס (200 גרם) סוכר לבן

1 חבילת אינסטנט פודינג וניל (80 גרם)

1 גביע שמנת חמוצה 15%

500 גרם גבינה לבנה, עדיף 9%

מחממים תנור ל-180 מעלות.

הוראות הכנה:

מכינים את הבצק: מכניסים למעבד מזון קמח, אבקת אפייה, סוכר, סוכר וניל ואת קוביות החמאה ומעבדים בפולסים קצרים רק עד לקבלת תערובת פירורים. מוסיפים את החלמונים וממשיכים לעבד עד לקבלת פירורי בצק. מחלקים את הפירורים לשניים. משמנים את תבנית העוגה ומשטחים חצי מפירורי הבצק היטב בעזרת הידיים. את החצי השני משטחים בתבנית נפרדת. מכניסים את שתי התבניות לתנור ל-20 דקות. מצננים. מכינים את המלית: מקציפים במיקסר את כל מרכיבי המלית פרט לגבינה הלבנה, עד לקבלת קצף יציב. מנמיכים את מהירות המיקסר ומוסיפים את הגבינה. מקציפים עוד כמה שניות, לערבוב בלבד. מעבירים את המלית לתבנית ומיישרים מעט. מפוררים את יתרת הבצק בעזרת הידיים ומפזרים על הקרם לקבלת שכבת פירורים אחידה. מצננים מינימום 6 שעות ועדיף לילה שלם.

פשטידת פסטה וגבינות

רכיבים:

חצי חבילת פסטה מכל סוג (250 גרם)

200 גרם גבינת מוצרלה מגוררת

100 גרם שמנת מתוקה

100 גרם פרמזן מגוררת

2 שיני שום כתושות

2 ביצים

40 גרם חמאה מומסת

מלח

פלפל שחור גרוס

הוראות הכנה:

בשלים את הפסטה לפי הוראות היצרן. מחממים תנור ל-180 מעלות כשהפסטה מסוננת ומצוננת, מערבבים עם כל יתר החומרים ומעבירים לתבנית. אופים חצי שעה ומגישים!

YOU MIGHT ALSO LIKE