רשימת המדינות האומללות בעולם - והמיקום של ארה"ב וישראל
את המקום הראשון לקחה בבושת פנים זימבבואה, שסובלת מ'ניהול כלכלי כושל' כבר שנים רבות | לפי המדד, תושבי ישראל פחות אומללים מהאמריקאים

מדד האומללות השנתי של סטיב הנק (HEMI) פורסם והכתיר את זימבבואה במקום הראשון מתוך 157 המדינות שנותחו. 

(צילום: רויטרס)

הדירוג לשנת 2022 קבע את ציון HEMI עבור כל מדינה לאחר ניתוח האבטלה, האינפלציה, שיעורי ההלוואות הבנקאיות ואחוז השינוי בתוצר. 

האומה האפריקאית, ביתם של כ-16 מיליון בני אדם, דורגה כאמור במקום הראשון כאשר היא סובלת מ"ניהול כלכלי כושל", שהוא הגורם העיקרי לאומללות של התושבים, הכולל שחיתות, אלימות וזינוק בכמות העניים. 

הדו"ח של HEMI הזכיר את שלטונו של רוברט מוגאבה, שכבר הופל אבל המורשת שלו בת 37 השנים החריבה את המדינה העשירה במינרלים.

אחרי זימבבואה, תשע המדינות המוצבות בעשירייה הראשונה והעצובה הן ונצואלה, אשר גם סובלת מ'ניהול כלכלי כושל', סוריה עם מלחמת האזרחים הנמשכת כבר 12 שנה, לבנון, סודן, ארגנטינה, תימן, אוקראינה, קובה וטורקיה.

לצפייה ברשימה המלאה של מדד האומללות - לחצו כאן

ארצות הברית צנחה במדד - שכן בדירוג הקודם היא הייתה במקום ה-102, ואילו בדו"ח הנוכחי היא הוצבה במקום ה-134. 

על פי HEMI, שיעור האבטלה בקרב האמריקאים הוא הגורם המוביל לאומללות שלהם. על פי הנתונים של חודשים אפריל, רק 3.4% מהאמריקאים, שזה 5.7 מיליון, הם מובטלים - שזו הרמה הנמוכה ביותר מה עשרות שנים. 

מגמה הפוכה נרשמה בבריטניה, שעלתה מהמקום ה-153 אל הדירוג ה-129 - בעיקר בגלל האינפלציה שעמדה על 10.1 אחוזים בחודש מרץ. 

ישראל נמצאת יחסית בתחתית הרשימה, וממוקמת במקום ה-145, כאשר סיבת האומללות העיקרית בקרב תושביה היא האבטלה. 

העשירייה התחתונה, כלומר המדינות הכי פחות אומללות, הן מלטה, טוגו, תאילנד, ניגר, טייוואן, מלזיה, יפן, אירלנד, כווית ושוויץ.

הדו"ח ציין כי שוויץ הגיעה למקום האחרון במדד ה-HEMI, זאת בזכות החובות הלאומיים הנמוכים ויחס החוב-תוצר שנמצא במגמת ירידה בעשורים האחרונים. כמו כן, הדמוקרטיה החזקה שכן רוב ההחלטות הגדולות של הפרלמנט מגיעות להצבעה של העם. 

YOU MIGHT ALSO LIKE