שיקגו בקושי מתמודד עם זרם המהגרים - ומשכנת אותם בתחנות משטרה
הפתרון היצרתי, או הנואש, הגיע בזמן שאלפי מבקשי מקלט הגיעו בחודשים האחרונים לעיר הרוחות - אשר הכריזה על מצב חירום בעוד שהמשאבים שלה הולכים ואוזלים

בחודשים האחרונים שיקגו קיבלה בעל כורחה כמויות עצומות של מהגרים בלתי חוקיים, וכאשר העיר מנסה להתמודד עם המשבר שנחת עליה - תמונות חדשות מראות תחנת משטרה מקומית מלאה במזרונים ובעשרות מבקשי מקלט. 

גורמים רשמיים בעיר הרוחות אמרו שאין להם את המשאבים לשכור חדרי מלון ליותר מ-8,000 המהגרים שהגיעו לעיר בחודשים האחרונים, בעיקר על ידי הסעות שאורגנו על ידי ממשלת טקסס. 

ובשל היעדר מקלטים זמינים, כמה עשרות מהגרים הופנו על ידי הרשויות לתחנות משטרה כדי לקבל מקום בטוח לישון בו.

סרטונים ותמונות מתחנות המשטרה הראו מסדרונות עמוסים במזרנים כאשר מהגרים יושבים או שוכבים עליהם וחפציהם האישיים מסביבם, בעוד ששוטרים ומבקרים עושים את עסקיהם היומיומיים. 

צלמת העיתונות רבקה בראנון, שפרסמה את התיעודים המטרידים, דיווחה כי מבקשי המקלט ישנו ואכלו על הרצפה, ילדים קטנים התרוצצו בין כולם, והסמטה ליד התמלאה באשפה. 

שיקגו, שכבר מתמודד עם בעיית פשיעה אלימה רצינית מאוד, סובלת בחודשים האחרונים מזרם מהגרים עצום. מאז אוגוסט הגיעו לעיר הרוחות יותר מ-8,000 חוצי גבול, שהוסעו למקום בהנחייתו של המושל הרפובליקני של טקסס, גרג אבוט, שיצע במבצע העברת מהגרים מעיירות הגבול שלו אל ערים דמוקרטיות - כדי להוריד את העומס מהרשויות שלו וגם כמבצע הסברה כלל ארצי. 

מהגרים נשלחו בעיקר לניו יורק, אך גם לוושינגטון, שיקגו ופילדלפיה. "כדי לספק הקלה נחוצה לקהילות הגבול שלנו, החלה טקסס להסיע מהגרים לערי מקלט… זאת עד שביידן יאבטח את הגבול כדי לעצור את זרם ההגירה ההמוני", אמר אבוט מוקדם יותר החודש. 

וראש העיר החדש של שיקגו, ברנדון ג'ונסון - דמוקרט פרוגרסיבי שנכנס לתפקידו ביום שני האחרון, אמר בנאום ההשבעה שלו כי בשיקגו "יש מספיק מקום לכולם". זאת אחרי קודמתו בתפקיד, לורי לייטפוט, הכריזה על מצב חירום וכינתה את זרם המהגרים כ"משבר הומניטרי". 

YOU MIGHT ALSO LIKE