סן פרנסיסקו בדרך להיות עיר רפאים: יותר ממחצית מהקמעונאים נטשו את האזור
נתונים חדשים ומטרידים מצביעים על כך שיותר מחצי מהחנויות הגדולות עזבו את מרכז העיר בשלוש השנים האחרונות, והמגמה נמשכת. אבל הנהלת היוניון סקוור שומרת על אופטימיות

סן פרנסיסקו נמצאת במדרון חלקלק שכן שיעורי הפשיעה מזנקים בקצב מטריד והרחובות ממשיכים להתמלא בהומלסים. דו"ח חדש אשר מוסיף למצב המטריד מראה כי 95 קמעונאים במרכז העיר, יותר ממחצית מהקיימים, סגרו מאז תחילת מגפת הקורונה. 

(צילום: Shutterstock)

לפחות עוד חנות אחת מתכננת לעזוב את האזור, כאשר וויליאמס-סונומה הודיעה שהיא תסגור את שעריה בסן פרנסיסקו בשנה הקלנדרית הבאה. היא מצטרפת לשורת ענקיות שנטשו, כמו גאפ, H&M, בננה ריפבליק, מרשל'ס ועוד. 

מתוך 203 קמעונאים שנפתחו בשנת 2019 באזור יוניון סקוור, רק 107 עדיין פועלים - ירידה של 47 אחוזים בשנים ספורות, אבל קשות, של מגפה. עוד 12 קמעונאים חדשים פתחו באזור מרכז העיר מאז הקורונה נכנסה לחיינו, אבל כבר שניים מהם נסגרו. 

הנהלת יוניון סקוור שומרת על אופטימיות ואומרת כי בסביבות השבעה חנויות קמעונאיות חדשות צפויות להיפתח עד השנה הבאה. 

אחת הסיבות העיקריות לעזיבתם של עסקים רבים היא רמת הפשיעה הגואה, שגרמה לקמעונאים רבים פשוט להרים ידיים ולעזוב את האזור. 

באפריל, למשל, רשת Whole Foods הודיעה על סגירת סניפיה במרכז העיר, אחרי שאנתרופולוגי ואופיס דיפו נטשו את המקום. שאר החנויות, כמו Target למשל, נקטו באמצעי בטיחות חריגים כמו הצבת כל מלאי החנות אל מאחורי זכוכית כדי להרתיע גנבים.

(צילום: Getty Images)

גם נורדסטרום הודיעה לאחרונה על עזיבתה: "החלטות כאלה אף פעם אינן קלות, וההחלטה הזו הייתה קשה במיוחד", נכתב בהצהרה של הרשת, שניסתה להיות רכה עם המציאות. 

"אבל כפי שרבים מכם יודעים, הדינמיקה של השוק במרכז העיר סן פרנסיסקו השתנתה באופן דרמטי במהלך השנים האחרונות, והשפיעה על תנועת הלקוחות לחנויות שלנו ועל היכולת שלנו לפעול בהצלחה".

אבל קניון ווסטפילד, שנפרד מהחנות נורדסטרום, פרסם הצהרה הרב היותר בוטה והצביע ישירות על העלייה בפשיעה וההשפעה על העסקים, שסובלים מ"תנאים לא בטוחים עבור הלקוחות, הקמעונאים והעובדים".

למרות שהדיווחים הרשמיים מצביעים על ירידה בשיעורי הפשיעה בסן פרנסיסקו, אחד התובעים לשעבר אמר כי החלטת התובע המחוזי הליברלי של העיר שלא להעמיד לדין על פשעים מסוימים, הטתה את המספרים האלה. 

YOU MIGHT ALSO LIKE