נראה שביידן יביס את טראמפ בהפרש גדול יותר מב-2020
אם הבחירות היו מתקיימות היום, הנשיא המכהן היה צובר פער של שבעה אחוזים על קודמו בתפקיד. ועל אף שדירוג האישור שלו נמוך, של טראמפ אף נמוך עוד יותר

אם הבחירות לנשיאות ארצות הברית היו מתקיימות היום, נראה שהנשיא ג'ו ביידן היה מביס את קודמו בתפקיד דונלד טראמפ - ואף בהפרש גדול יותר ממה שנרשם ב-2020. 

(צילום: Shutterstock)

על פי הסקר החדש שנערך, בחירות היום היו מניבות לביידן 47 אחוזים לעומת 40 אחוזים לטראמפ. שבעה האחוזים הגדולים הללו מגדילים את הפער שהיה בין השניים בשנת 2020, אז הוא עמד על 4.5%. 

ולא רק, הסקר שפורסם ביום רביעי הראה כי הנשיא המכהן נתמך על ידי מצביעים עצמאיים ב-14 אחוזים, ומדובר בעלייה של תשע נקודות מאז שזכה בקולות העצמאיים בבחירות הקודמות.

אבל נראה שהתחרות בין השניים היא בסימן הרע במיעוטו, שכן התמיכה בביידן היא לא גדולה. דירוג האישור שלו עומד על רק 39 אחוזים, בעוד ש-54% נשארו עם רושם לא טוב עד כה. 

בעוד ששיעורי תמיכה בביידן הם נמוכים - המספרים של טראמפ נמוכים עוד יותר. 

רק 32% מהמשתתפים בסקר מחזיקים בדעה חיובית על הנשיא לשעבר, לעומת 62 אחוזים שלא מאשרים את התנהלותו. דירוג האישור של טראמפ בקרב המצביעים העצמאיים עמד על בסך הכל 21%, בעוד ש-71% לא תומכים בו.

בסקר השתתפו 1,571 מצביעים רשומים, והוא נערך בין 10-13 במאי על ידי WPA Intelligence והניו יורק פוסט. 

"למרות חוסר הפופולריות של ג'ו ביידן, הסקר שלנו מצא שהוא ינצח בבחירות במשחק חוזר מול דונלד טראמפ, ובהפרש גדול יותר מזה שהיה ב-2020", אמרה מנהלת WPA, אמנדה איובינו. "ברור מהנתונים שמעמדו של טראמפ בקרב העצמאיים נחלש במידה ניכרת מאז הבחירות ב-2020, והוא לא הצליח למשוך אליו בוחרים חדשים". 

בינתיים, כידוע, מושל פלורידה רון דה-סנטיס צפוי להכריז על ריצה לנשיאות, אולי כבר בשבוע הבא. כרפובליקני, הוא קורא תיגר על טראמפ למועמדות על ראשות המפלגה, אך נראה שהוא משתרך מאחור עם פער גדול של 46 נקודות. כך לפי הסקר האחרון של RealClearPolitics. 



YOU MIGHT ALSO LIKE