סן פרנסיסקו שוקלת לקחת כסף מהעשירים - ולתת 5 מיליון דולר לכל תושב שחור
בכיר בוועדה שבוחנת כיצד לפצות את התושבים השחורים שסבלו מעשרות שנים של אפליה, רמז כי הדרך לממן את התוכניות העתידיות היא לפגוע בכיסם של המיליארדרים

בכיר במחלקת הפיצויים של סן פרנסיסקו הציע להטיל מס על מיליארדרים כדי לממן תשלומים של חמישה מיליון דולרים עבור כל תושב שחור בעיר.

(צילום: Shuttertstock)

הכומר אמוס בראון, שמוביל את הכנסייה הבפטיסטית השלישית במחוז פילמור מאז 1976, אמר שהוא "זהיר ומאוד מאוד אופטימי" לגבי ההצעה שלו. 

"מכל המיליארדרים האלה בסן פרנסיסקו, אתה יכול להקים קרן פיצויים", אמר בראיון לעיתון ה'ניו יורק טיימס'. 

בראון, כאמור, הוא חבר גם בוועדה המייעצת לפיצויים עבור אפרו-אמריקאים בסן פרנסיסקו (AARAC) וגם בוועדה בקליפורניה שהוקמה על ידי המושל הדמוקרטי גווין ניוסום. 

נראה שהכומר, שהוא גם נשיא סניף סן פרנסיסקו של האגודה הלאומית לקידום אנשים צבעוניים (NAACP), שינה קצת את דעתו שכן בחודש מרץ האחרון הוא התעקש שהארגון לא יתמוך בסכום חד פעמי של 5 מיליון דולר לאזרחים - בטענה שהכסף צריך להיות מנותב לפרויקטים קהילתיים.

אבל כידוע, רוב המפקחים בסן פרנסיסקו תומכים ברעיון העקרוני של הענקת פיצויים לאנשים שחורים, אם כי הפרטים - כולל הסכום החד פעמי של 5 מיליון דולר - עדיין לא אושרו. מדובר באחת מההצעות היותר שנויות במחלוקת, שהיא אחת מבין 100 אחרות שהועלו על ידי הוועדה. 

רעיון הענקת פיצויים לאנשים שחורים שהיו תחת עבדות אינו חדש, אבל מעולם לא באמת יושם. רק לאחר מותו של ג'ורג' פלויד בשנת 2020 על ידי שוטר, החלו תנועות הפיצויים להתפשט ברחבי המדינה. 

וכך, מדינת קליפורניה, ובעיקר סן פרנסיסקו והעיר בוסטון במסצ'וסטס, הן בין תחומי השיפוט שהולכים הכי רחוק, ולא רק מנסים לכפר על העבדות - אלא על עשרות שנים לאחר מכן של מדיניות שמנעה משחורים גישה לרכוש ולחינוך. 

הוועדה המייעצת בלוס אנג'לס אומרת שזה לא מתפקידה להבין איך לממן את הפיצויים, וכי זה יהיה תלוי בפוליטיקאים המקומיים. 

המלצות נוספות שהוועדה הגישה טוענות בצורך להעסקת מורים שחורים ושימורם, תוכנית לימודים על היסטוריה ותרבות של שחורים, גם המלצות בתחום הבריאות כמו בריאות נפשית בחינם, טיפולי גמילה עבור שחורים עניים ועוד.



YOU MIGHT ALSO LIKE