אזרח אמריקאי בן 78 קיבל מאסר עולם בכלא הסיני
הרשויות הסיניות לא פרסמו מדוע ג'ונג שינג-וואן ליונג הורשע בריגול, אך הן מסרו כי נשלל ממנו זכויות פוליטיות לכל החיים וכי כל רכושו השווה ערך ל-72,000 דולר יוחרם

בית המשפט הסיני גזר עונש מאסר עולם על אזרח אמריקאי קשיש בן 78, שהואשם על ידי הרשויות המקומיות בריגול.

(צילום: Shutterstock)

ג'ון שינג-וואן ליונג, בעל תושבות קבע בהונג קונג, נעצר על ידי הלשכה לביטחון לאומי בסוג'ואו, דרום מזרח סין, ב-15 באפריל 2021. 

עם תום ההליך, בית המשפט הכריז ביום שני כי ליונג נמצא אשם בריגול, נידון למאסר כולם, ונשלל ממנו זכויות פוליטיות לכל החיים". בהחלטה שפורסמה בחשבון ה-WeChat של בית המשפט, נמסר כי נקבע גם שרכושו האישי של בן ה-78 יוחרם, השווה ערך לכ-72,000 דולר. 

גורמים רשמיים בסין לא מסרו פרטים על החשדות הספציפיים נגד ליונג, והמשפט בעניינו התקיים בדלתיים סגורות. כך כמו כל תיקי הריגול בסין, אשר מטופלים ללא שקיפות כאשר שיעור ההרשעה עומד על מעל 99 אחוזים. 

רק החודש נכנסו לתוקף מספר תיקונים לחוק נגד ריגול בסין, שהרחיבו את היקפו והגדילו את הסיכון של אנשים וארגונים להיתפס. 

ליונג נולד בהונג קונג והיה יושב הראש של סניף טקסס של האגודה לקידום האיחוד השליו עם סין (APPRC). כך על פי דיווחים בתקשורת בהונג קונג. 

ליונג

גזר הדין מגיע בזמן שהיחסים בין וושינגטון לבייג'ינג ננמצאים בשפל שלהם מזה עשרות שנים, על רקע מחלוקות על סחר, טכנולוגיה, זכויות אדם והניסיון של סין לשלוח את זרועותיה ולבצע תביעות טריטוריאליות הכוללות שלטון בטייוואן ובים סין הדרומי. 

כמו כן, בימים אלה נשיא ארה"ב ג'ו ביידן נמצא בהירושימה, יפן, ומשתתף בפסגת שבע המדינות התעשייתיות ה גדולות ולאחר מכן יעבור לביקור בפפואה גינאה החדשה - מדינת איים באוקיינוס השקט באזור שבו סין ביקשה להגביר השליטה שלה. 

שגרירות ארצות הברית בביג'ינג מסרה כי היא מודעת למקרה, אך אינה יכולה להגיב יותר בשל חששות לפרטיות. "למשרד החוץ אין עדיפות גדולה יותר מהבטיחות ומהביטחון של אזרחי ארה"ב מעבר לים", נמסר.

YOU MIGHT ALSO LIKE