"כבר לא נחוץ": הבית הלבן הודיע על הסרת הגבלות הקורונה החל מהשבוע הבא
ארצות הברית נשרכה מאחורי רוב מדינות העולם, בעיקר אלו המערביות, אשר זנחו כבר מזמן את דרישות החיסונים השונות. "אנחנו בשלב שונה של התגובה לקורונה"

הבית הלבן הודיע ביום שני כי כל הגבלות החיסונים נגד הקורונה שהועברו במהלך תקופת המגפה - יסתיימו רשמית בשבוע שעבר. 

"היום אנחנו מכריזים כי הממשל יסיים את דרישות החיסון נגד הקורונה לעובדים פדרליים, קבלנים ונוסעי אוויר בינלאומיים, זאת ביום ה-11 במאי, באותו היום שבו יסתיים מצב החירום על בריאות הציבור", נמסר מהממשל בהצהרה. 

(צילום: Shutterstock)

מחלקת הבריאות ושירותי האנוש (HHS) הודיעה גם כי דרישות החיסונים יבוטלו גם עבור אנשי חינוך ואנשי בריאות שעובדים במוסדות פדרליים.

"אנחנו בשלב שונה של התגובה שלנו לקורונה ממה שהיינו כאשר רבות מהדרישות הללו הוטמעו. הצעדים האלה אינם נחוצים עוד", נמסר.

מכאן, בשבוע הבא ארצות הברית למעשה תתיישר עם שאר העולם, שכן מעט מאוד מדינות, כמו אנגולה ואינדונזיה, עדיין דורשות מהמבקרים להוכיח קבלת חיסונים נגד הקורונה כדי להיכנס לגבולותיהן. 

בריטניה נטשה את דרישות החיסונים למבקרים במדינה עוד במרץ אשתקד, כלומר לפני יותר משנה. צרפת הצטרפה אליה באוגוסט, בעוד שהאיחוד האירופי ביטל את כל ההגבלות בדצמבר. אפילו סין לא דורשת הוכחת חיסונים - אם כי היא מבקשת בדיקת קורונה שלילית 48 שעות לפני הנסיעה.

בהכרזה של הבית הלבן, צוטטה סטטיסטיקה המראה שמאז ינואר 2021, מקרי המוות מקורונה ירדו ב-95% והאשפוזים ירדו בכמעט 91%. 

רוב ההצלחה בבלימת המגפה היא הודות לנגיף עצמו. מחקרים רבים שפורסמו הוכיחו כי למרות שהחיסונים מסוגלים למנוע אשפוז ומוות, הם לא יעילים באותה מידה נגד העברת הנגיף.

מאמר משנת 2022 שפורסם בכתב העת New England Journal of Medicine, מצא כי לאחר 25 שבועות, ההגנה שהעניק חיסון פייזר מפני האומיקרון, ירדה לתשעה אחוזים בלבד. בוסטר העלה את האחוז הזה ל-67, אבל תוך שבועיים בלבד ירדה ל-45%. 

YOU MIGHT ALSO LIKE