משאיר את העוגה שלמה: דה-סנטיס יתמודד לנשיאות - מבלי להתפטר מתפקידו כמושל
נראה שהמושל לא רוצה לקחת סיכון שהוא יאבד את תפקידו כמנהיג העליון של מדינת הסאנשיין במקרה שיפסיד בבחירות לנשיאות - ולכן מחכה לאשר חקיקה שתפטור את הסוגיה

הצעת חוק חדשה שתונח על שולחן המחוקקים של פלורידה, תדאג לאחד מהלחצים המרכזיים של המושל רון דה-סנטיס ותסייע לו לממש את השאיפות שלו.

(צילום: רויטרס)

בזכות תיקון להצעת חוק שעושה את דרכה לסנאט, דה-סנטיס יוכל למעשה להישאר בתפקידו הנוכחי כמושל ובמקביל להתמודד לנשיאות ארצות הברית, או לסגן הנשיא. 

שכן על פי החוקים הקיימים היום, פקידים נדרשים להתפטר מתפקידם אם הם מחליטים להתמודד על תפקיד חדש - ובכך הם למעשה לוקחים סיכון להישאר עם ידיים ריקות במקרה שיפסידו.

ההצעה הנוכחית מחזקת עוד יותר את הספקולציה שכבר די ברורה לכולם - שדה-סנטיס מתכנן את דרכו לבית הלבן ב-2024. כאשר החקיקה תיחתם, היא תאפשר לו לעשות את המהלך מבלי לחשוש לכסאו הראשון.

דיווחים רבים מצביעים על כך שהמושל הרפולביקני יעמיד את עצמו לתפקיד הנשיא כבר באביב הקרוב, זאת כאשר הוא זוכה לפופולריות יוצאת דופן. 

דו"ח שפורסם בחדשות NBC ציטט ארבעה פעילים רפובליקנים שאמרו שכבר בחודש הבא דה-סנטיס ישק ועדת חקירה נשיאותית, וישיק רשמית את מסע הבחירות שלו במועד מאוחר יותר. זאת למרות שהמושל נמצא תחת לחץ מרבים להכריז על ריצה כבר בעוד שבועיים. 

על פי סקר שנערך לאחרונה, הנשיא לשעבר דונלד טראמפ עדיין אהוד יותר על הרפובליקנים, ובמירוץ בין השניים כנראה שהראשון ינצח. 

אבל ניתוח של מספר סקרים הצביע על כך שבקרב חוזר בין טראמפ לנשיא המכהן ג'ו ביידן, האחרון ינצח ויחזור לקדנציה שנייה. זאת אלא אם כן דה-סנטיס יחליט להתמודד לנשיאות, ואז כנראה שהוא יגבר על ביידן.



YOU MIGHT ALSO LIKE