האוניברסיטה האמריקאית שלא נכנעה לשונאי ישראל - ותפתח מרכז בתל אביב
המוסד האקדמי מהטובים והבולטים בעולם דחה את ההתנגדות העזה מצד עשרות חברי סגל, והחליט על פתיחת 'מרכז גלובלי' - דווקא בגלל המשבר הפוליטי במדינה

אוניברסיטת קולומביה לא נכנעה להתנגדות הנחרצת של עשרות חברי סגל שניהלו קמפיין במשך חודשים, והחליטה לפתוח בישראל סניף של המוסד האקדמי. 

האוניברסיטה, אשר חברה ב'ליגת הקיסוס', הודיעה ביום שני האחרון כי היא תפתח את המרכז העולמי שלה בתל אביב, כדי לשתף פעולה עם חוקרים ישראלים על רקע המשבר הפוליטי והדתי המתמשך במדינה. 

(צילום: Shutterstock)

בהצהרה, נשיא האוניברסיטה לי בולינגר אמר: "התוכנית Global Centers נוצרה לפני 14 שנים כדי ליצור מוקדים תוססים של פעילות במקומות עשירים מבחינה אינטלקטואלית, ולעתים קרובות מאתגרים". 

לפחות 95 חברי סגל יצאו נגד הקמת המרכז בישראל, אם כי פורסם מכתב נגדי התומך בה עם חתימות של 172 אנשי צוות. 

אחת המתנגדות היא קתרין פרנקה, פרופ' למשפטים התומכת בתנועת ה-BDS, שכתבה: "מדינת ישראל, באמצעות החוק, המדיניות והפרקטיקה הפורמלית והבלתי פורמלית, מסרבת לציית לחוקים ונורמות בינלאומיות של זכויות אדם, הן בפנים והם בטיפוליה בפלסטינים בשטחים הכבושים". 

פרנקה, שבגלל חברותה ב-BDS אסור עליה להיכנס לישראל כבר כחמש שנים, התייחסה גם לממשלה בראשות בנימין נתניהו ולרפורמה המשפטית: "הקמת מרכז גלובלי כזה ישאיר רושם שהאוניברסיטה תומכת או נותנת לגיטימציה לממשלה החדשה". 

מנגד, אנשי סגל התומכים בהקמת המרכז הגלובלי בתל אביב אמרו כי אין לקבל החלטות "על פי שיקולים פוליטיים", וכתבו כי "למדינה בגודל שלה, לישראל יש תשתית עשירה בצורה יוצאת דופן של אוניברסיטאות ומשאבים אקדמיים, תרבותיים, דתיים, מדעיים, טכנולוגיים, משפטיים ואמנותיים, שיש להם קשרים אינטלקטואלים לכל בית ספר באונ' קולומביה". 

יתרה מכך, התומכים הזכירו שאוניברסיטת קולומביה מחזיקה במרכזים גלובליים במדינות כמו סין וירדן, שגם להן יש רקורד בעייתי בתחום זכויות אדם. 

"אין צורך לתמוך במדיניות של ממשלת ישראל הנוכחית, ורבים מאיתנו לא, כדי להסכים שלהחרים את ישראל יהיה לא מוצדק. להחיל עליה תקן נפרד, ייתפס בעיני רבים כסוג של אפליה". 

נשיא הקונגרס היהודי העולמי, רונלד לאודר, שיבח את ההחלטה של המוסד האקדמי: "התוכנית ראויה לשבח, במיוחד בימים בהם שנאת יהודים מתחזקת ברחבי העולם… חברי הסגל המתנגדים עשו מטרה משותפת עם שונאי יהודים אחרים ועם תנועת ה-BDS האנטישמית, אלה שמנסים לאסור על ספרים המלמדים על השואה, למחוק זהות וסמלים יהודיים, ואפילו לתקוף פיזית אנשים יהודים".

YOU MIGHT ALSO LIKE