בגלל ההתנגדות לישראל: FIFA שללה מאינדונזיה את אירוח גביע העולם
המדינה המוסלמית שבדרום מזרח אסיה הייתה אמורה לארח את הטורניר לגברים עד גיל 20 בחודש מאי הקרוב - אך הזכות נלקחה ממנה בשל התנגדות מושל באלי להשתתפותה של נבחרת ישראל

פדרציית הכדורגל הבינלאומית, FIFA, שללה מאינדונזיה לאחר את משחקי גביע העולם לגברים עד גיל 20 - זאת לאחר התנגדותה של המדינה להשתתפותה של ישראל.

הפגנה נגדת השתתפותה של ישראל בטורניר באינדונזיה (צילום: AP)

בהצהרה של פיפ"א נמסר: "פיפ"א החליטה, עקב הנסיבות הנוכחיות, להסיר את אינדונזיה כמארחת גביע העולם עד גיל 20 במשחקי פיפ"א 2023. מארח חדש יוכרז בהקדם האפשרי, בעוד שתאריכי הטורניר יישארו ללא שינוי כרגע".

מהארגון נמסר כי ייתכן שהם יטילו סנקציות נגד התאחדות הכדורגל של אינדונזיה (PSSI). 

בסך הכל, 24 נבחרות היו אמורות לשחק בטורניר הנוער בשש ערים אינדונזיות, במשחקים שנקבעו לתאריכים ה-20 במאי עד ה-11 ביוני, כאשר ישראל העפילה למשחקים האלה בפעם הראשונה. 

חבר בוועד המנהל של PSSI, ארייה סינלינגגה, אמר לחדשות CNN כי החלטת פיפ"א נובעת מסירובו של מנהיג אזורי באינדונזיה לארח את המשחקים בגבולותיו אם ישראל תשתתף. 

אותו מנהיג הוא וויאן קוסטר, מושל אי הנופש באלי, ששלח מכתב למשרד הספורט המדיני וביקש לאסור על השתתפותה של ישראל להתחרות במחוז. "מושל באלי הצהיר במכתב שממשלת המחוז מסרבת לאפשר לנבחרת להתחרות בבאלי", אמר סינלינגגה.

מלבד שאינדונזיה היא המדינה הרביעית בגודלה מבחינת אוכלוסייה, גם יש בה את כמות המוסלמים הגדולה ביותר. המדינה הנמצאת בדרום מזרח אסיה לא מקיימת יחסים דיפלומטיים רשמיים עם ישראל, ותומכת גדולה בפלסטינים. 

סינלינגגה אמר כי קהילת הכדורגל במדינתו "מאוכזבת" מההחלטה, ואמר כי הוא מקווה שפיפ"א לא תנקוט בצעדים נוספים נגדיהם: "הסנקציה הגרועה ביותר שאינדונזיה יכולה לקבל היא האיסור על נבחרת אינדונזיה להתחרות בינלאומית ואי הכרה בליגת הכדורגל שלנו".

בתחילת החודש, מפגינים רבים יצאו לרחובות הבירה ג'קרטה ודרשו מהממשל האינדונזי לאסור על ישראל לשחק בטורניר. 

ביום שני האחרון, נשיא אינדונזיה, ג'וקו וידודו, נשא נאום לציבור דרך כלי התקשורת והדגיש את תמיכת המדינה בפלסטינים - אך גם הדגיש כי המדינה חייבת לציית לתקנות פיפ"א. "אל תעשו קשר בין נושאי ספורט לעניינים פוליטיים", אמר. 

נשיא PSSI, אריק ת'והיר, אמר כי הוא פנה לנשיא פיפ"א ג'אני אינפנטינו, והתחנן בפניו שלא לנקוט בצעדים נגד אירוח הטורניר במדינה: "ניסיתי כמיטב יכולתי. אבל אנחנו חייבים לקבל את החלטת פיפ"א של לבטל את האירוע שאנחנו מצפים לו. מכיוון שפיפ"א סבורה שלא ניתן להמשיך עם המצב הנוכחי, אנחנו חייבים להיכנע".




YOU MIGHT ALSO LIKE