מאסק מודה: טוויטר שווה פחות מחצי ממה ששילמתי עליה
חמישה חודשים אחרי שרכש את הפלטפורמה תמורת 44 מיליארד דולר, המנכ"ל אמר לעובדיו שהחברה איבדה למעלה מחצי מהערך שלה - וכעת שווה 20 מיליארד דולר. אבל מאסק עדיין אופטימי

טוויטר שווה כעת רק 20 מיליארד דולר - פחות מחצי ממה ששילם אילון מאסק לפני שישה חודשים כדי לרכוש את החברה. 

(צילום: Shuttertstock)

באימייל ששלח ביום שישי לכל עובדי החברה, מאסק אמר כי חברת המדיה הפופולרית הפסידה כל כך הרבה כסף בחודשים האחרונים שהיא שווה כעת רק 20 מיליארד דולר - שזה 24 מיליארד דולרים פחות ממה ששילם עליה באוקטובר האחרון.

במכתבו, המנכ"ל - שהוא גם האיש העשיר בעולם, הגן על ההחלטה לפטר אלפי עובדים בחודשים האחרונים ולשנות את המבנה העסקי של החברה, "שינויים רדיקליים" אשר נחוצים לחברה כדי לחסוך כסף.

הוא טען שיש להסתכל על טוויטר כעל "סטארט-אפ הפוך", שכן "החברה מתעצבת מחדש במהירות". מאסק מאמין כי אם יצליח בדרך בה בחר לנהל את החברה, טוויטר עשויה להיות שווה יום אחד 250 מיליארד דולר. 

כזכור, מאסק רכש את טוויטר בחודש אוקטובר תמורת 44 מיליארד דולר - בצעד שהסעיר את העולם. מפרסמים רבים עזבו את הפלטפורמה, ומקור כספים מרכזי, חברת ההשקעות פידליטי, הורידה את השווי באחזקתה ב-56%. 

מיד עם כניסתו לתפקיד, המנכ"ל החדש אמר למחצית מכוח העבודה של ענקית המדיה שהם מפוטרים - אם כי רבים לא ידעו על גורלם המר עד שניסו להיכנס למערכת החברה או לאימייל, וגילו שכבר אין להם חשבון. 

בזמנו, מאסק הגן על החלטתו לפטר 3,700 עובדים, ואמר: "אין ברירה לעשות כך כאשר החברה מפסידה יותר מ-4 מיליון דולר ליום". אך בחודש פברואר האחרון, 2,000 עובדים נוספים נדרשו לעזוב את החברה.

אחרי הרכישה של טוויטר, מאסק איבד את התואר 'האיש העשיר בעולם', אחרי שהפסיד 200 מיליארד דולר.

אך ממש לפני חודש, מאסק החזיר לעצמו את המעמד הנחשק עם שווי נקי שעמד אז על 187.1 מיליארד דולר - זאת בזכות זינוק במניית טסלה, חברת המכוניות החשמליות שלו, שכמעט הוכפל מאז תחילת השנה הנוכחית. 

YOU MIGHT ALSO LIKE