תיעוד עצוב: בן שנה מגואטמלה ננטש בגבול עם ארה"ב
מבריח חצה את הנהר ממקסיקו, והניח את התינוק על הדרך וברח מהמקום. במזל, סוכני גבול שהיו בסמוך זיהו את המתרחש והגיעו במהירות אל הילד והצילו את חייו

סרטון קורע לב מראה את המציאות הקשה בגבול הדרומי של ארצות הברית, כאשר מבריח חוצה את מקסיקו דרך הגדר - ומניח בצד האמריקאי תינוק בן שנה מגואטמלה, ובורח בחזרה. 

האירוע נתפס באחת המצלמות המוצבות לאורך הגבול של אריזונה עם מקסיקו, כאשר ניתן לראות מרחוק את המבריח מגיח מתוך נהר הקולורדו עם התינוק הקטן.

האיש הרים את התינוק ולקח אותו עד לאמצע שביל הגבול בין שתי קירות הגדר, הניח אותו במרחק של כמה סנטימטרים מקו המים, ואז חזר לנהר וחצה שוב אל מקסיקו. 

שניות לאחר מכן, בן השנה קם על רגליו והולך ממש על קצה סוף השביל, ונמצא בסכנה אמיתית ליפול אל תוך המים. במקביל ניתן לראות טנדר של סוכני משמר הגבול נוסע במהירות מהצד השני של הגדר ואחרי רגעים אחדים מגיע אל התינוק ואוסף אותו.

מפקד משמר הגבול האמריקאי, ראול אורטיז, שיתף את התיעוד בחשבון הטוויטר וגינה את המבריח שסיכן את חייו של התינוק - תוך שבחים לכוחות העירניים שפעלו במהירות.

"בזכות התגובה המהירה של הסוכן שלנו, נמנעה טרגדיה גדולה", צייץ אורטיז בעודו משתף תמונה של התינוק בידיו של איש כוחות הביטחון.

מאז חודש אוקטובר, כלומר מתחילת השנה הפיסיקלית, סוכני המכס והגנת הגבולות של ארצות הברית נתקלו ביותר מ-58,000 קטינים ללא ליווי מבוגר, אשר מורשים אוטומטית להיכנס למדינה כחלק ממדיניות הומניטרית.

רק בגזרה של יומה ואל סנטרו, בסמוך לאזור בו ננטש הילד, נתקלו הסוכנים בכמעט 3,000 קטינים ללא ליווי מבוגר.

אמנם בחודש פברואר נרשמה ירידה במספר המהגרים שחצו את הגבול, עם 128,000 איש לעומת השיא בדצמבר עם כמעט 252,000 חוצים, אך עדיין הרשויות מאמינות כי שנת הכספים 2023 תחצה את השיא של השנה שעברה - אז נרשמו 2.4 מיליון מפגשים עם מהגרים בלתי חוקיים.

YOU MIGHT ALSO LIKE