כל היתרונות באכילת ירקות שורש
הגזר מחזק את מערכת החיסון שלכם, הג'ינג'ר מקל על כאבי בטן והקולורבי משפר את פעילות מערכת העיכול. הגיע הזמן להתיידד עם ירקות השורש, ולהכניס אותם לתפריט היומי שלכם

הם צבעוניים, טעימים, מלאים במינרלים, בוויטמינים ובערכים תזונתיים, ואם במקרה עדיים לא הכרתם את שלל היתרונות האלה, בדיוק בשביל זה ריכזנו עבורכם כמה יתרונות מרכזיים של ירקות שורש. כל מה שנותר לכם הוא ללכת לסופר הקרוב לביתכם, ולהכניס אותם לתפריט השבועי.

גזר: מכיל נוגדי חמצון שעוזרים למנוע מחלות

משתלב מצוין בסלט טרי, במרק ואפילו בעוגות - הגזר מהווה מקור מעולה לנוגדי חמצון ולוויטמינים, כמו ויטמין A, הידוע כנוגד חמצון המסייע במניעת מחלות ובהגנה על הגוף, וויטמין K, שמסייע בקרישת הדם ובבניית העצם. כמו כן, העדיפו את הגזר הכתום, הוא עשיר ביותר בבטא קרוטן. 

סלק: מסייע בהפחתת הכולסטרול

הסלק עשיר מאוד בסיבים, בברזל ובמינרלים כמו מגנזיום, שמסייע לתפקוד תקין של התאים בגוף.
בנוסף, הוא מסייע להפחתת הכולסטרול הרע, בשיקום הכבד ובניקוי כלי הדם. ואם כל זה לא מספיק - הוא גם מסייע לגוף להיאבק בדלקות, באנמיה, ביתר לחץ דם וגם בעצירויות.  

בטטה: משפרת את הראייה

הבטטה עשירה יחסית בפחמימות אך יש בה שפע של סגולות בריאותיות: היא משפרת את הראייה, מסייעת להתמודד טוב יותר עם תסמיני גיל המעבר ואפילו מסייעת בהפחתת סטרס. בנוסף, היא מכילה סיבים רבים, מה שמשפר את ערכה הגליקמי. אכילה מתונה שלה מומלצת גם עבור חולי סוכרת.

ג'ינג'ר

לא רבים מודעים לכך שלמעשה מדובר במזון על, שכן הג׳ינג׳ר עשיר בנוגדי חמצון וברכיבים אנטי פטרייתיים המסייעים להילחם בדלקות שונות בגוף. אם אתם סובלים מבחילה, משיעול, מליחה או מכאב בטן, שימו מעט ג'ינג'ר במים רותחים ושתו בכיף. זה יעזור להרגיע את התחושה הלא נעימה.

צנון: נגד תולעי מעיים

מעבר לחריפות העדינה והטעימה הצנון מכיל כמות נאה של ויטמין C ומינרלים חיוניים כמו סידן שמצוין לשיניים ולעצמות. הצנון מסייע לשיפור תהליך חילוף החומרים בגוף, ואם אתם סובלים מתולעים במעיים הוא יוכל לעזור לכם להיפרד מהן לשלום.

קולורבי: משפר את פעילות העיכול

הסיבים התזונתיים הרבים שהוא מכיל הופכים את הקולורבי לאחד הירקות המשביעים ביותר. בנוסף, סיבים אלה תורמים לשיפור היציאות ומסייעים במניעת עצירות. הקולורבי מכיל גם ויטמין E שמסייע לבריאות העור. מעבר לכך, הקולורבי מחזק את מערכת החיסון, מאזן את פעילות מערכת העצבים, והודות לאשלגן הרב שהוא מכיל, הוא גם מצוין לבריאות הלב.

YOU MIGHT ALSO LIKE