נחשף: ישנה התפשטות סרטן חריגה בקרב טייסים אמריקאים
מחקר מצא שצוותי אוויר צבאיים סובלים משיעורים גבוהים של מלנומה וסוגי סרטן אחרים בעשרות אחוזים יותר מאנשי שירות אחרים ומיתר האוכלוסייה הכללית

טייסי צבא ארה"ב נדבקים בצורות שונות של סרטן בתדירות גבוהה בהרבה מיתר האמריקאים, כך חשף מחקר של הפנטגון המאשש את החשדות של טייסים ובני משפחה שהעלו זה מכבר טענות אלה לאור שיעורי מחלה ותמותה גבוהים בצורה יוצאת דופן.

המחקר מצא כי שיעורי הסרטן הכוללים היו ב-24% מעל לנורמה עבור אנשי צוותי אוויר ששירתו בין השנים 1992 ו-2017.

השיעורים היו גבוהים ב-87% מהממוצע עבור מלנומה וב-39% עבור סרטן בלוטת התריס.

טייסים ואנשי צוות התמודדו גם עם שיעור גבוה יותר ב-16% של סרטן הערמונית, בעוד שלוותיקות צוות אוויר יש שיעור גבוה יותר ב-16% של סרטן השד.

המחקר הרב-שנתי, שהתבסס על תוצאות בריאותיות של כמעט 900,000 אנשי שירות, חשף גם שלחברי צוותי הקרקע קיים סיכון מוגבר לסוגי סרטן שונים, כולל שיעור גבוה ב-19% של סרטן המוח, שיעור גבוה יותר ב-15% של סרטן בלוטת התריס, ושיעור גבוה ב-9% של סרטן כליות.

הקונגרס הורה על ביצוע המחקר הרחב ב-2021, לאחר שנים של שתדלנות מצד טייסים צבאיים לשעבר ובני משפחה שחשדו במשך שנים שחשיפה לחומרים מסרטנים פוטנציאליים בדלק סילוני, מערכות מכ"ם וסכנות אפשריות אחרות הורגת חיילים משוחררים רבים.

כעת, לאחר שהסקירה הראשונית אישרה שיעורי סרטן גבוהים, שלב שני של המחקר יבחן סיבות אפשריות.

מחקר מצומצם יותר שהושלם בשנת 2021 בחן רק את טייסי חיל האוויר האמריקני והשווה את שיעורי הסרטן שלהם לאלה של חברי השירות באופן כללי.

סקירה זו, שכללה כמעט 35,000 טייסים ואנשי צוות ששירתו בין 1970 ל-2004, מצאה שיעורי סרטן אשכים, ערמונית ועור הגבוהים ב-23-30% מהנורמה.

טייסים שהטיסו את ה-F-100 Super Sabre, מטוס הקרב העל-קולי הראשון של אמריקה, היו גם הם "בסבירות גבוהה יותר להיות מאובחנים ולמות מסרטן המעי הגס, הרקטום, הלבלב, מלנומה, העור, הערמונית והמוח", לפי המחקר.

תוצאות המחקר האחרון מתגלות לאחר שחיל האוויר האמריקני פתח רק בחודש שעבר בחקירה אודות סיכוני הסרטן עבור אנשי השירות שעבדו בבסיסי הטילים הגרעיניים של אמריקה במונטנה.

YOU MIGHT ALSO LIKE