מדד יוקר המחיה: ניו יורק בתחתית הרשימה, קליפורניה לא מצליחה - ופלורידה משתלמת
על אף שהאמפייר סטייט דורגה גבוה במדד איכות החיים והבריאות, הדו"ח מציג תמונה עגומה עבור פנסיונרים, שיתקשו לחיות מהחסכונות שלהם לאורך זמן

האמפייר סטייט דורגה במקום האחרון כמדינה בה הכי פחות משתלם לצאת לפנסיה, כאשר קליפורניה נמצאת בחצי התחתון של הרשימה ופלורידה דווקא סוגרת את העשירייה הראשונה. 

דו"ח של WalletHub השווה את כל 50 המדינות בארצות הברית תוך שימוש בשלושה מדדים עיקריים: איכות חיים, שירותי בריאות ויכולת פיננסית - שחושבה על ידי נתונים ממספר סוכנויות, כמו לשכת האוכלוסין והמועצה למחקר קהילתי וכלכלי. 

(צילום: Shutterstock)

וכך, מדינת ניו יורק דורגה במקום ה-10 באיכות חיים ובמקום ה-16 בתחום הבריאות, אך זכתה במקום האחרון, ה-50, בקטגוריית היכולת הכלכלית של תושביה - זאת כנראה בגלל יוקר המחיה השני בגובהו אחרי אלסקה, ועם שיעור המס השלישי בגובהו בכל המדינה. 

הדו"ח מציין כי גם מי שחסך מיליון דולר בפנסיה שלו, הסכום יכול לכסות רק 14 שנות מחיה, נתון מדאיג שכן גמלאים משתמשים בקרנות שלהם במשך כ-25 שנים.

"גמלאים חייבים לחשב את נטל המסים הממשלתיים והמקומיים כאשר הם מקבלים החלטה היכן לגור", נכתב בדו"ח על ידי הגיאוגרף סטיבן גולאט, פרופסור באוניברסיטת פלורידה. 

ניו ג'רזי השכנה דורגה במקום השני כמדינה שהכי פחות משתלם לפרוש בה. אחריה הוצבו ורמונט, מסצ'וסטס, מרילנד, וושינגטון, קונטיקט, מיין, אילינוי ואורגון - כולן הרכיבו את 10 המקומות האחרונים ברשימה. 

בקליפורניה המצב גם לא מזהיר, והיא לקחה את המקום ה-32 במונחי יכולות פיננסיות, אם כי הגיעה למקום העשירי בכל הנוגע לשירותי בריאות, שכן יש בה את כמה מבתי החולים הטובים בארה"ב. 

בדירוג הכללי - ניו יורק, קנטקי, ניו ג'רזי, מיסיסיפי ואוקלהומה הן חמש המדינות הפחות משתלמות עבור פנסיונרים.

(צילום: Shutterstock)

מהצד השני, אלבמה היא המדינה שבה הכי משתלם לצאת לפנסיה, ואחריה טנסי, מערב וירג'יניה, דרום קרוליינה, וויומינג, דלאוור, ג'ורג'יה, ארקנסו, פלורידה ומיסיסיפי. מדינת הסאנשיין לקחה את המקום הרביעי בקטגוריית איכות החיים. 

על פי מחקר שפורסם לאחרונה על ידי Northwestern Mutual, מבוגרים בארה"ב יצטרכו 1.25 מיליון דולר כדי לפרוש בנחת, עלייה של 20% מהשנה שעברה. 

במקביל, יתרת הפרישה הממוצעת ירדה ב-11% לסכום של 86,869 דולר, לעומת 98,800 דולר בשנה שעברה. 

כל זאת כאשר גיל הפרישה עלה מ–62.6 שנים בשנה שעברה ל-64, כלומר האמריקאים יצטרכו לעבוד יותר שנים עד שיגיעו לגמלאות.

"זוהי תקופה של חוסר ודאות עבור אנשים רבים, המונעת בעיקר על ידי עליית אינפלציה ותנודתיות בשווקים", אמר כריסטיאן מיטשל, סגן נשיא בכיר ומנהל לקוחות ראשי בנורת'ווסטרן מיוטואל. 

"אנו גם רואים עליות בהוצאות משנה לשנה, לא רק כתוצאה מהאינפלציה, אלא גם מכיוון שאנשים חזרו לחיים נורמליים אחרי שנים של מגפה", הוסיף. 

YOU MIGHT ALSO LIKE