המצוד אחר הבכיר ממרילנד: ה-FBI פשט על ביתו
סוכנים פדרליים הגיעו לבית של רוי מקגראת', שכיהן בין השאר כראש הסגל של המושל, זאת לאחר שהוא לא התייצב במשפטו הפלילי ומאז הוכרז כמבוקש נמלט

סוכני FBI פשטו על ביתו של רוי מקגראת', בכיר לשעבר בממשלת מרילנד המואשם בהונאה ועבירות פליליות נוספות, זאת מאחר שהוא לא הופיע במשפטו ביום שני והוכרז מיידית כנמלט. 

מקגארת' בן ה-53 היה צריך להופיע בבית המשפט בבולטימור עבור תחילת המשפט הפלילי שלו, אך הוא מעולם לא הגיע ולא הודיע על כך לעורך דינו. 

באופן מיידי, המרשלים האמריקאים פרסמו הודעת 'מבוקש' עבור מקגארת', ששימש בתפקידים בכירים במרילנד, ואף כיהן כראש הסגל של המושל לארי הוגאן. 

פחות מ-48 שעות לאחר מכן, צוותים של סוכנות החקירות הפדרלית הגיעו לביתו של מקגארת' בנאפולי, פלורידה, אשר שווה ערך ל-610,000. אשתו, לורה ברונר, נצפתה עומדת חסרת אונים בזמן שהסוכנים מסתובבים באזור ומחפשים רמזים למקום הימצאו. 

כזכור, מקגראת' עומד בפני אישומים של חמישה סעיפי הונאה, שני סעיפי גניבה מתוכניות הממומנות מכספים פדרליים וזיוף מסמכים - כל זאת בקשר להונאה של סוכנות הסביבה של מרילנד (MES) שהוא עמד בראשה.

לפי כתב אישום שהוגש נגדו, בין 2019 ל-2020, מקגראת' העשיר את הונו על ידי הנפקת תשלומים לעצמו, בעודו מנצל את מעמדו הבכיר ב-MES. ביוני 2020, הוא מונה לראש הסגל של המושל הרפובליקני הוגאן, אך לאחר 11 שבועות בלבד הוא כבר התפטר בעקבות שאלות שעלו לגבי "פיצויי פיטורים" על סך יותר מ-230,000 דולר שקיבל בגין עזיבת תפקידו ב-MES. 

עם מעצרו, מקגראת' שוחרר בערבות, אם כי הוא נדרש להגיש את דרכונו כתנאי לשחרור. השופט לא הטיל עליו הגבלה או דרישה להישאר במרילנד, ואז מקגראת' עבר לבית בן שלושה החדרים בעיר היוקרתית בפלורידה. 

עורך דינו, ג'וזף מרתה, מאר שאשתו של מקגראת' משתפת פעולה עם רשויות החוק, ותיאר כי היא נראית מבולבלת בקשר להיעלמות בעלה. 

הוא גם הוסיף כי הוא לא רואה שום סיבה למה שמקגראת' יבחר לדלג על המשפט, אם כי הוא צפוי לעד 20 שנות מאסר פדרלי בכל אחד מחמש סעיפי ההונאה, מקסימום 10 שנים על סעיפי הגניבה ועוד 20 שנים על זיוף מסמכים. 

YOU MIGHT ALSO LIKE