כדי להציל את הסושיאל סקיוריטי - רפבוליקנים רוצים להעלות את גיל הפרישה
קיים חשש אמיתי שבעוד כ-12 שנים, 20 אחוזים מהמבטוחים בארצות הברית לא יוכלו לקבל את ההטבות עבורם הם השקיעו כל חייהם

הטלטלה הפיננסית ברחבי העולם מעלה שוב את נושא הביטוח הלאומי, כאשר ישנו חשש שהוא יפשוט את הרגל עד שנת 2035 - אם הקונגרס לא יבצע שינויים דרסטיים. 

(צילום: Shutterstock)

כמה מחוקקים רפובליקנים טוענים שיש להקדים תרופה למכה, ולהעלות את גיל הפרישה למבוטחים עתידיים של ביטוח לאומי, בתנאי מהלך כזה לא ישפיע על "מי שעומד לצאת לפנסיה".

הנציגה ננסי מייס מקרוליינה הדרומית העניקה ראיון לרשת CNN, שם נשאלה על טענותיה של המועמדת לראשות המפלגה הרפובליקנית, ניקי היילי, לפיהן יש להעלות את גיל הפרישה לכל האמריקאים שכעת בשנות ה-20 לחייהם. 

"אני חושבת שאנחנו צריכים לבחון את זה", אמרה מייס והסבירה: "אני בת 45, ואני מניחה שהביטוח הלאומי יפשוט רגל, שאני לא אקבל את כספי הפרישה שלי שמגיעים לי מכל ההשקעה בחיי הבוגרים, חיי העבודה שלי".

אבל היא הדגישה: "אנחנו לא רוצים לקחת מאלה שנמצאים בפנסיה או אלה שעומדים לצאת לפנסיה… אנחנו מדברים על דורות צעירים יותר, הילדים שלי, למשל". 

גם הסנאטור מלואיזיאנה, ג'ון קנדי, אמר כי יש לדון על העלאת גיל הפרישה "עבור אנשים בשנות ה-20 לחייהם, אשר תוחלת החיים שלהם תהיה כנראה 85 עד 90".

אמריקאים יכולים להגיש בקשה להטבות ביטוח לאומי כבר בגיל 62, אז הם יתחילו לקבל סכומים נמוכים - ובגיל 67 יקבלו את מלוא הסכום.

העלאת גיל הפרישה היא אחת מהאפשרויות לחזק את הביטוח הלאומי, שכן ככל שאוכלוסיית ארצות הברית מזדקנת, יש פחות עובדים שמחזקים את קופת הביטוח - וגם אלה חיים יותר שנים. 

על פי הנתונים העדכניים, בסך הכל יש כמעט 66 מיליון איש התלויים בקצבת ביטוח לאומי. 

כאמור, אחת התחזיות הרעות עבור קרנות הפנסיה, היא שבשנת 2035 המדינה לא תצליח לשלם לכל הזכאים, ורק 80% מהקצבאות המתוכננות ימומשו.

YOU MIGHT ALSO LIKE