מאות מהגרים הסתערו על הגבול בטקסס - ונהדפו ע"י כוחות אמריקאים ומקסיקנים | תיעוד
שני צידי גשר פאסו דל נורטה התמלאו בשרשרת שוטרים חמושים, בטונדות וגדרות תיל - לאחר שכאלף איש ניסו לחצות לארה"ב בעקבות שמועה שהגבול נפתח

שוטרי המכס והגנת הגבולות של ארצות הברית וקציני צבא מקסיקנים חמושים בכבדות, איישו את גבול אל פאסו ביום ראשון לאחר שלפחות אלף מהגרים הסתערו על המקום כדי לחצות את הגבול. 

(צילום: רויטרס)

תיעוד ששותף על ידי כתב 'פוקס ניוז' הראה את מפגן הכוח משני צידי הגבול של אנשי ביטחון חמושים בנשקים, ציוד לפיזור הפגנות, גדרות תיל, בטונדות ועוד, בגשר פאסו דל נורטה. 

המוני מהגרים הגיעו לגבול לאחר שעל פי הדיווחים במקסיקו, הופצה שמועה שהגבול עם ארצות הברית נפתח כדי לתת מקלט מדיני מהיר. מאות - כולל קשישים וילדים צעירים, התחילו לנוע לכיוון הגשר, בעודם אומרים לכל מי שנקרה בדרכם ללכת בעקבותיהם. 

קבוצת המהגרים, שעל פי הערכות של 'פוקס ניוז' מנתה לפחות 1,000 בני אדם, הייתה מורכבת בעיקר מאזרחי ונצואלה, שצעקו וצהלו בגבול וקראו לכוחות הביטחון להכניס אותם דרך שערי הגבול, כאשר חלקם עמדו על כלי רכב בזמן שהתנועה נעצרה במשך שעות.

גורמים רשמיים אמרו כי הקבוצה הגדולה "היוותה איום לכניסה המונית", כאשר סרטונים מראים את מאות המהגרים דוחפים את אנשי הביטחון המקסיקנים - ומאלצים את סוכני ה-CBP להקים מחסומי תיל ומחסומים פיזיים אחרים כדי למנוע כל מעבר. 

כארבע שעות לאחר מכן, בשעה 5:30 בערב, הכוחות הצליחו לפנות את רוב המהגרים, וכעבור שעה לאחר מכן הגשר כבר נפתח מחדש לתנועה. 

סוכנות המכס והגבולות פרסמה הצהרה לאחר האירוע: "הכוחות יישמו צעדי הקשחת נמלים בגשר הבינלאומי פאסו דל נורטה, בשעה 1:30 בצהריים, ומנעו זמנית את זרימת התנועה לכיוון צפון לאחר שקבוצה גדולה של אנשים התקבצה בצד המקסיקני, והתקרבה לגבול הבינלאומי תוך שהיוותה איום פוטנציאלי לכניסה המונית".

(צילום: רויטרס)

YOU MIGHT ALSO LIKE