חטיפת ורצח האמריקאים במקסיקו: הקרטל האחראי הסגיר חמישה מחבריו עם מכתב התנצלות
בצעד מפתיע, קרטל המפרץ העביר לידי רשויות החוק את החמושים שהתנפלו על האמריקאים, וטען כי הם עברו על המדיניות של "לכבד את חייהם ורווחתם של חפים מפשע"

'קרטל המפרץ' הידוע לשמצה במקסיקו, התנצל והסגיר חמישה מחבריו שלדבריו אחראי לחטיפתם של ארבעת האמריקאים והריגה של שניים מהם. 

פלג של הקרטל, המכונה קבוצת העקרבים, אמר כי הוא "החליט להסגיר את מי שהיה מעורב ואחראי ישירות באירועים" הקשורים לחטיפת ארבעת האמריקאים ביום שישי ה-3 במרץ בעיר הגבול מטמורוס, כך על פי מכתב שהודלף לסוכנות הידיעות AP על ידי מקור מרשויות אכיפת החוק במדינת טמאוליפס. 

על פי גורם אחר, הגברים החשודים נמצאו קשורים ברכב חונה במרכז חקירת החטיפה, וקבוצת העקרבים השאיר מכתב התנצלות בפני תושבי מטמורוס, בפני הקורבנות האמריקאים ובני משפחותיהם, ובפני אישה מקסיקנים שנהרגה בזמן החטיפה. 

במכתב נטען כי החמישה שהוסגרו "פעלו תחת קבלת החלטות משלהם וחוסר משמעת" כאשר תקפו את לטביה 'טיי' מקגי, שייד וודארד, זינדל בראון ואריק ג'יימס וויליאמס. ביום שלישי האחרון הרשויות הצליחו לאתר את צריף עץ מבודד, שם מצאו את הארבעה, רק שוודארד ובראון לא היו בין החיים.

לטענת קבוצת העקרבים, המארב שביצעו החמושים יצא נגד מדיניות קרטל המפרץ, שהוא "לכבד את חייהם ורווחתם של החפים מפשע". 

אותו מקור ממדינת טמאוליפס, הגובלת עם טקסס, הציג תצלום של חמשת הגברים המעורבים בתקרית האלימה.

בינתיים, במקסיקו מטילים ספק לגבי הגרסה הראשונה של האירועים הללו, שכן נטען שהארבעה נסעו מדרום קרוליינה למקסיקו בשביל ניתוח מתיחת בטן עבור מקגי, ושלושת חבריה ליוו אותה. 

הקורבנות: בראון מימין, וודארד משמאל

עם זאת, סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה כי לשלושה מתוך הארבעה היו הרשעות קודמות הקשורות לסמים, כאשר אחד מהם הואשם בייצור סמים אסורים במטרה להפיצם. כעת, מדווח כי הרשויות במקסיקו בודקות את האפשרות שהארבעה נחטפו לאחר שנחשבו בטעות לחברי קרטל יריבים שפלשו לשטח של קרטל המפרץ.

האירוע החריג יצא מתיחות כבדה בין וושינגטון למקסיקו סיטי, כאשר הנשיא המקסיקני הזהיר את הנשיא ג'ו ביידן שלא להתערב בענייניו הפנימיים. במקביל, מחוקקים אמריקאים החלו להשמיע דרישות להתערבות צבאית מיידית כדי להביא סוף לסכנת הקרטלים.

YOU MIGHT ALSO LIKE