הכירו: המזונות העשירים ביותר בכלורופיל
הוא מספק מגוון יתרונות בריאותיים, מניקוי הגוף ותוספת אנרגיה ועד לפעילות אנטי סרטנית ועיכוב תהליכי הזדקנות. הנה עשר סיבות מעולות להעשיר את התפריט בכלורופיל, וכמובן, מהם המזונות שעשירים בו

כלורופיל הינו למעשה פיגמנט שמעניק לצמחים את צבעם הירוק ומסייע להם לספוג אנרגיה מהשמש בתהליך הפוטוסינתזה. ככל שהצמח ירוק יותר, כך הוא מכיל יותר כלורופיל. הנה כמה סיבות שישכנעו אתכם להוסיף כמה עלים לתפריט היומי שלכם.

מחזק את מערכת החיסון

התרומה של הכלורופיל להעלאת ייצור כדוריות הדם הלבנות השייכות למערכת החיסון היא אדירה. מחקרים מצאו כי הכלורופיל משחרר כמות גבוהה של תאי דם לבנים, אפילו ביחס לשימוש בתרופות בעלות אפקט דומה.

משפר את רמות האנרגיה בגוף

בנטילת תוסף כלורופיל המיטוכונדריות של התאים מסוגלות לייצר יותר ATP, מטבע הכוח של התא, ולכן ייצורם מעניק אנרגיה לגוף כולו. בנוסף צריכת כלורופיל משפרת את תפקוד תאי הדם האדומים, מעלה את רמות ההמוגלובין ומגבירה את הסירקולציה של החמצן בדם - כל אלה משפרים את תפקוד התאים בגוף ומעלים את רמות האנרגיה.

נלחם בדלקות

הכלורופיל הינו אנטי דלקתי במצבים של דלקות אקוטיות (סינוסיטיס, דלקות גרון וכדומה). מחקר הראה כי מתן תוסף כלורופיל מסייע במיגור חיידקים, ואף נמצא יעיל במצבי דלקות כרוניות (דלקות מפרקים, קוליטיס כיבית ועוד) מכיוון שהוא עוזר "לכבות" את החלבונים מעודדי הדלקת.

מעכב תהליכי הזדקנות 

הודות להיותו נוגד חמצון עוצמתי, הכלורופיל נלחם ברדיקלים חופשיים המאיצים תהליכי הזדקנות והתפתחות מחלות כרוניות. כמו כן הוא תורם להפחתת סימני התבגרות הניכרים בעור כמו קמטים, פיגמנטציה, עור דק. 

שיפור פעילות מערכת העיכול 

הכלורופיל מזרז הוצאת פסולת, מונע עצירות ומסייע להאצת חילוף החומרים. בנוסף הוא מזין את חיידקי המעיים הידידותיים, שחיוניים למערכת עיכול מאוזנת ובריאה ומסייעים בספיגת המזון בצורה מיטבית.

מנקה את הגוף 

בכבד הכלורופיל גורם להאצה אנזימטית שאחראית על הוצאת הפסולת מהגוף. נוסף על כך הוא גם מסייע לניקוי הדם מכיוון שהוא נקשר למתכות כבדות וגורם להפרשתן מהגוף.

מסייע לירידה במשקל 

הכלורופיל תורם להפרשת גרלין, אינסולין וכולציסטוקינין - הורמונים הקשורים ליצירת תחושת שובע. עוד נמצא במחקר כי הכלורופיל מפחית ספיגה של שומנים וסוכר בגוף ובכך מסייע לבעלי משקל גבוה לרזות מהר יותר מאשר בלעדיו.

מחזק את מערכת השלד 

הכלורופיל עשיר במגנזיום, המהווה רכיב חשוב בחיזוק העצמות ובספיגת הסידן בהן. המגנזיום שבו מסייע גם לחיזוק השרירים מכיוון שהוא אחראי לכיווץ תקין שלהם וכן לאנרגיה של תאי השריר. 

מנטרל ריחות גוף 

הכלורופיל מסייע גם להפחית ריח גוף לא נעים הנגרם מחיידקים גם בשל היותו אנטי בקטריאלי וגם בזכות תכונתו כמנקה רעלים, שבין השאר גורמים לריח גוף לא נעים.

אז באילו מזונות נמצא הכלורופיל?

עלים ירוקים - כמעט בכל המזונות מהצומח יש כלורופיל, אך בעלים הירוקים יש הכי הרבה והתרד בראשם (כוס תרד מכילה 24 מ"ג, לעומת 4־15 מ"ג בעלים אחרים). רמת הכלורופיל בעלים בסדר הולך ויורד: תרד, בוק צ'וי, חסה, מנגולד, כרוב ירוק, עלי קולרד, אצות (בעיקר ספירולינה), עלי לפת, פטרוזיליה, קייל, עלי חרדל.

ירקות ירוקים - ברוקולי, מלפפון, שעועית ירוקה, אספרגוס, כרוב ניצנים ואפונה.

פירות - בעיקר קיווי וענבים ירוקים.

אגוזים - בעיקר פיסטוק.

אבקות ירוקות - בחנויות הטבע אפשר למצוא אבקות ירוקות של צמחים ואצות שעשירות מאוד בכלורופיל. בחרו את האורגניות כדי להימנע משאריות של מתכות כבדות, חומרי ריסוס ואפלטוקסינים. אבקות לדוגמה: עשב שעורה, עשב חיטה, כלורלה, ספירולינה, מורינגה, מאצ'ה.

YOU MIGHT ALSO LIKE