התלמיד בן ה-6 שירה במורה שלו - לא יעמוד לדין פלילי
התובע הסביר כי אין בסיס משפטי להעמידו בפני משפט שכן אין לו את הבגרות המנטלית להבין את גודל האישומים. עם זאת, הוריו עלולים לשאת באחריות הפלילית

התובעים בווירג'יניה החליטו שזה יהיה "בעייתי" מדי להאשים בפלילים את התלמיד בן ה-6 שירה במורה שלו מטווח אפס - אך טרם החליטו אם הם יגרמו להוריו לשאת באחריות פלילית.

 

עו"ד הווארד גווין אמר לחדשות כי סביר להניח שאין בסיס משפטי להאשים את הילד הצעיר, כי לא תהיה לו את האפשרות המנטלית להבין את המערכת המשפטית או את גודל האישומים. 

"הסיכוי שילד בן 6 יוכל לעמוד לדין הוא בעייתי", אמר התובע העירוני.

עם זאת, הוריו של הילד עלולים למצוא את עצמם עומדים בפני אישומים, זאת במישה שהראיות יוכיחו שאקדח ה-9 מ"מ לא היה מאובטח בביתם, כאשר בנם הצעיר לקח אותו והביאו לבית הספר היסודי ריצ'נק ב-6 בינואר, ואז ירה במורה שלו אביגיל זוורנר בת ה-25. 

זאת על פי אחד החוקים של וירג'יניה, האוסר להשאיר אקדח טעון במקום שיהיה נגיש לילד מתחת לגיל 14, שזהו פשע עוון שדינו עד שנת מאסר וקנס של 2,500 דולר. 

אך ההורים טוענים כי הנשק, שנרכש כדין, היה מאובטח על מדף עליון בארון של האמא, והייתה נעילה על ההדק. עדיין לא ברור, או לפחות לא פורסם לציבור, כיצד בן ה-6 הצליח לשים את ידו על האקדח.

במקרה דומה גם כן בווירג'יניה, שהתרחש בסך הכל חודש אחד בלבד לאחר הירי, אמא מנורפולק ספגה כמה אישומים לאחר שבנה בן ה-6 הביא אקדח לכיתה, אם כי התקרית הזאת לא הסתיימה בפציעה של אף אחד. 

(צילום: AP)

גווין הסביר כי "במקרה שלנו, המשטרה החליטה להעביר את התיק אלינו כדי שנקבל החלטה. ועלינו לקבל אותה על סמך היכולת שלנו להוכיח מעבר לכל ספק סביר, שאכן התרחש פשע".

במזל, המורה זוורנר שרדה את הירי, וכעת היא נמצאת בהליכים משפטיים נגד מחוז בית הספר על כך שלא התייחסו ברצינות מספקת לחששות שלה בשבועות שקדמו לירי לגבי אותו תלמיד.

המורה בת ה-25 טענה שלתמיד יש היסטוריה של בעיות התנהגותיות חמורות, שדווחו פעם אחר פעם למנהלים. יומיים בלבד לפני הירי, היה ויכוח סוער בין הילד למורה, שבמהלכה בן ה-6 זרק וניפץ את מכשיר הסלולרי שלה. 

הוא קיבל השעיה של בסך הכל יום אחד - ולמחרת חזר לכיתה עם האקדח של אמא שלו. 

בינתיים, בן ה-6 הועבר לכיתה אחרת בבית ספר אחר במחוז.

YOU MIGHT ALSO LIKE