פעוטה מתה ממנת יתר של פנטניל בדירת Airbnb שנשכרה בפלורידה
המשפחה מאשימה את חברת התיווך האינטרנטית בכך שלא ניקתה מספיק טוב את הדירה מהשוכרים הקודמים, ובתם בת ה-19 חודשים נחשפה לאופיואיד הקטלני שלקח את חייה

תביעה הוגשה נגד חברת Airbnb על ידי משפחה צרפתית שהגיעה לחופשה בארצות הברית, ואבדו באופן טרגי את בתם בת ה-19 חודשים שמתה ממנת יתר של פנטניל בתוך הבית ששכרו בפלורידה. 

אנורה

באוגוסט 2021, זוג ההורים וחמישה ילדיהם הגיעו לארצות הברית ושכרו בית על האגם בוולינגטון. אחרי בוקר שמח אחד, בו כולם שחקו ביחד, הגיעה מנוחת הצהריים, וההורים לידי ובוריס לאבניר, השכיבו את בתם הקטנה, אנורה, לישון.

כשעתיים לאחר מכן, לידי נכנסה לחדר השינה של בתה כדי להעיר אותה - אך נחרדה לגלות את פניה של אנורה כחולות וקצף יוצא מהפה שלה. היא צרחה: "אנורה מתה!".

ההורים המבוהלים התקשרו מיד למוקד 911, אבל כאשר הכוחות הראשונים הגיעו למקום זה היה כבר מאוחר מדי.

ניתוח שלאחר המוות גילה כי בגופה של אנורה הייתה כמות גבוהה של פנטניל, ובני הזוג לאבניר, שגרים באי הצרפתי גוואדלופ שבאיים הקריביים, מעולם לא שמעו על הסם הזה לפני כן. 

הרשויות פתחו בחקירה, אך מדובר עדיין בתעלומה כיצד הילדה הקטנה באה במגע עם האופיואיד הקטלני - שהפך למשבר לאומי של ממש בארה"ב, שכן כמות מאוד קטנה הורגת. 

החוקרים לא מצאו עקבות של פנטניל בבית ששכרו, ותחילה חשדו כי אולי הוריה של אנורה אחראים לטרגדיה - אבל השניים נמצאו שלילי לסם, ולא נמצאו עקבות על אף אחד מהחפצים שלהם.

הוריה של אנורה 

השוכרים הקודמים של הבית הודו בחקירה כי הם ערכו מסיבה במקום והיה שם קוקאין, אך לא דבר לא הצביע כי מדובר בסמים שהרגו את אנורה.

בינתיים, מותה של אנורה נחשב מקרי, והחוקר כתב בדו"ח האחרון: "כרגע אני לא מסוגל לקבוע כיצד הילדה אנורה לאבינר בלעה את הפנטניל". 

בעוד שהמשטרה לא הגישה כתב אישום פלילי, משפחתה של אנורה הגישה תביעה נגד Airbnb, בעל הנכס, מנהל ההשכרה והשוכר הקודם שאירח את המסיבה. בתביעה נטען כי אותה מסיבה כללה פנטניל, והבית מעולם לא נוקה כאוי לאחר מכן. 

עורך הדין של המשפחה, תומס סקולרו, אמר: "הדבר היחיד שיש לנו כאן זה השכל הישר שלנו. באותה יחידה של Airbnb, איזה אדם השאיר את הסמים האלה. וזה לא מה שאני רוצה להוכיח, אלא להראות ש-Airbnb לא ניקו מספיק, לא סיפקו אזהרה ושום מדד של בטיחות למשפחה.

YOU MIGHT ALSO LIKE