הפרויקט הבא של מאסק: בינה מלאכותית אנטי-פרוגרסיבית
המיליארדר החל לשתף פעולה עם מספר מומחי AI במטרה לייצר מתחרה ל-ChatGPT, אשר על פי הביקורת בנוי מאלגוריתם אשר מקדם אג'נדת woke

מנכ"ל טסלה וטוויטר החליט לקדם פרויקט חדש של בינה מלאכותית, על מנת ליצור מתחרה לבוט ChatGPT שפותח על ידי OpenAI, שלדעתו של אילון מאסק מדובר בטכנולוגיה פרוגרסיבית של woke.

(צילום: AP)

מאסק פנה לכמה חוקרי בינה מלאכותית, כולל איגור בבושקין - שעזב לאחרונה את יחידת ה-DeepMind AI השייכת לחברת אלפאבית, חברת האם של גוגל. 

הפרויקט החדש של מאסק, שלפני מספר ימים החזיר לעצמו את התואר 'האיש העשיר בעולם', יכלול צ'טבוט עם פחות גבלות דיבור שיוכל להשתלב בטוויטר, חברת המדיה אותה רכש לפני מספר חודשים. 

הצעד של המיליארדר מגיע כאשר הוא מותח ביקורת על OpenAI, מעבדת המחקר שיצרה את ChatGPT, שהיא אחת החברות שמאסק בעצמו ייסד. עם זאת, הוא ניתק את הקשרים שלו עם החברה בשנת 2015 עקב חילוקי דעות עם שאר חברי ההנהגה. 

בציוץ שפרסם בחשבונו, מאסק אמר ש-OpenAI "מאמנת את הבינה המלאכותית" להחזיק באג'נדת woke, תוך כדי ביקורת שהאלגוריתם שעומדים בבסיס ה-ChatGPT מוטים לקבוצות מסוימות. 

בחודש שעבר, משתמש טוויטר פרסם צילום מסך של הצ'אט, שבו הבוט סירב לספר בדיחה "בסגנון של דייב שאפל" עקב הערותיו "הפוגעניות והחסרות רגישות" של הקומיקאי על "קבוצות מסוימות של אנשים". בתגובה לכך, מאסק כתב: "מה שאנחנו צריכים זה TruthGPT". 

YOU MIGHT ALSO LIKE