רצח הסטודנטים מאיידהו: בריאן קוהברגר עלול לעמוד בפני עונש מוות על ידי כיתת יורים
איידהו מאפשרת הוצאה להורג של אסירים, אך רק על ידי זריקה קטלנית של כימיקלים - שלאחרונה קשה להשיג אותם. לכן, מחוקק מהמדינה מבקש להחזיר את האפשרות של כיתת יותר

בריאן קוהברגר, הנאשם ברצח ארבעת הסטודנטים באיידהו, עלול לעמוד בפני עונש מוות על ידי כיתת יורים - אם כמובן ימצא אשם ברצח שאירע בנובמבר האחרון. 

(צילום: AP)

על פי הערכות, עורכי הדין מתכוננים לאפשרות של משפט מוות עבור הסטודנט לקרימינולוגיה בן ה-28, שנותר החשוד היחיד ברצח של קיילי גונקאלבס ומדיסון מוגן בנות ה-21, וז'אנה קרנודל ובן זוגה איתן צ'אפין, שניהם בני 20. 

התובעים עדיין לא קבעו רשמית אם הם אכן מתכוונים לבקש עונש מוות עבור קוהברגר, אך נראה שזה הכיוון בהתחשב בחומרת הפשעים שלו, לכאורה.

וכעת, חבר הפרלמנט הרפובליקני של איידהו, ברוס סקאוג, הציג הצעת חוק שתחזיר את האפשרות להוצאה להרוג על ידי כיתת יורים, נוסף על זריקת רעל. 

על פי ההצעה של סקאוג, מחלקת התיקונים של איידהו תהיה חייבת לקבוע אם הוצאה להורג על ידי זריקה היא שיטה זמינה לא יאוחר מחמישה ימים לאחר מתן צו המוות. אם לא, הרשויות יוכלו לבחור לממש את העונש על ידי כיתת יורים.

לטענתו של המחוקק, האופציה של כיתת יורים יותר הומנית מזריקה קטלנית, שכן לאחרונה נרשמו מספר מקרים בהם אסירים הוצאו להורג על ידי רעל, אך שיבושים שונים גרמו להם לכאבים מייסרים.

(צילום: רויטרס, אינסטגרם)

סקאוג גם ציין כי מדינות אחרות, כמו יוטה למשל, החזירו את השימוש בכיתת יורים בגלל חוסר הנגישות לקבל את הכימיקל המשמש להזרקה. 

מימוש עונש מוות על ידי כיתת יורים היה חוקי באיידהו, בין השנים 1982 ועד 2009, אז בית המחוקקים ביטל את האפשרות הזו והותיר את הזריקה כדרך החוקית היחידה להוציא להורג אסירים. 

אבל כאמור, רכישת הכימיקלים המשמשים לזריקה הפכה קשה יותר ויותר. בשנה שעברה למשל, בית המחוקקים העביר הצעת חוק המתירה לכל חברה או בית מרקחת לספק את החומר להזרקה באופן אנונימי, זאת בתקווה להקל על העניין. 

ועדיין, בנובמבר האחרון מחלקת התיקונים של איידהו נאלצה לבטל את הוצאתו להורג המתוכננת של ג'רלד פיזוטו ג'וניור, מאחר שלא הצליחו להשיג את החומר הנדרש להוצאה להורג.



YOU MIGHT ALSO LIKE