מזג אוויר קיצוני: כפור בקליפורניה - שיאי חום בפלורידה
דרום הגולדן סטייט יספוג את אחד מהסערות הקרות ביותר מזה שנים רבות, ואילו מהצד השני, אורלנדו עלולה לשבור את שיא היסטורי עם הטמפרטורה החמה ביותר

כמעט כל ארצות הברית מתכוננת למזג אוויר קיצוני משני הצדדים, כאשר האזור המערבי יותר מאיים בסערה חורפית קפואה - והחלק המזרחי של המדינה יסבול ממעלות גבוהות במיוחד. 

(צילום: Shutterstock)

דרום קליפורניה תראה את מה שאולי תהיה הסערה החורפית הקרה ביותר מזה שנים רבות - כאשר יותר ממחצית מהמדינות בארצות הברית יושפעו גם הן מהמערכת שצפויה לשבש קשות את חייהם של יותר ממיליוני אמריקאים. 

נכון ליום שני בערב, יותר מ-30 מיליון אמריקאים נמצאים תחת איזשהי התראה על מזג אוויר חורפי, כאשר המספר הזה יגדל בהרבה בהמשך השבוע. 

בין המדינות בהן יש התראות סופה נמצאות מינסוטה, ויסקונסין, יוטה וויומינג, וחברות התעופה הגדולות כבר החלו לפרסם אזהרות לגבי עיכובים וביטולים של טיסות, ולהתאים את המדיניות שלהן למזג האוויר הכולל הפחתה בעמלות שינוי כרטיסי הטיסה. 

בדרום קליפורניה, כאמור, הטמפרטורות יתחילו לצנוח החל מיום שלישי, ורוחות של עד 80 קמ"ש יהיו בעמקים ובאזורי החוף. בהרים הרוחות עלולות להגיע לעד 130 קמ"ש. 

קצין בריאות של מחוז לוס אנג'לס, מונטו דוויס, פרסם אזהרה: "ילדים, קשישים ואנשים עם מוגבלויות או צרכים רפואיים מיוחדים הם פגיעים במיוחד במזג אוויר קר. יש לנקוט  באמצעי זהירות נוספים כדי להבטיח שהם לא יתקררו מדי כשהם בחוץ".

ובזמן שרוב האזור המערבי של ארצות הברית מתקרר, הצד הדרום-מזרחי של המדינה מתחמם לטמפרטורות חסרות תקדים. כך למשל, פלורידה עלולה לרשום היסטוריה כאשר אורלנדו צפויה לראות 91 מעלות פרנהייט ביום חמישי, ובכך לשבור את השיא שנקבע ב-1962, אז נרשמו 92 מעלות. 

אזורים אחרים בדרום מזרח ארצות הברית יכולים להגיע לעד 130 מעלות פרנהייט בין יום שלישי עד שישי.

YOU MIGHT ALSO LIKE