זינוק של 850%: הרשויות בגבול הצפוני לא מצליחים להתמודד עם כמות המסתננים
אחרי הידוק האכיפה בדרום ארה"ב, המוני מהגרים - רבים מהם ממקסיקו - הגיעו לקנדה כדי לנסות את מזלם ולחצות את הגבול הצפוני, זאת על אף מזג האוויר הקפוא

משמר הגבול של ארצות הברית פרסמה פנייה לסוכנים להתנדב עבור פריסה מחדש בגבול הצפוני של המדינה, אשר לאחרונה רואה זינוק עצום בכמות המהגרים הנכנסים מקנדה באופן לא חוקי. 

הסוכנות מבקשת מהכוחות להתנדב כדי לספק גיבוי במגזר סוונטון - אשר מכסה את ניו המפשייר, ורמונט וחלק ממזרח ניו יורק. על פי התזכיר שנשלח לכוחות, גזרת הגבול הזו "חווה עלייה בכניסות הלא חוקיות", בעיקר מצד "מהגרים מקסיקנים ללא אישורים משפטיים להיכנס לארה"ב". 

בשבוע שעבר נחשף כי גזרת סוונטון ראתה בחודשים האחרונים מספר שיא של מעברים בלתי חוקיים, עם עלייה של 846 אחוזים במפגשים ובתפיסות מאוקטובר עד ינואר, בהשוואה לתקופה המקבילה לפני שנה. 

סוכני משמר הגבול עצרו 367 בני אדם בינואר, רובם אזרחים מקסיקנים - מספר עצום העולה על כמות המהגרים שנתפסה מאז שנת 2011, ביחד. המספר השנתי הממוצע של מפגשים באותה גזרה ב-12 השנים האחרונות הוא 28. 

מפקד הסיירת של גזרת סוונטון, רוברט גרסיה, אמר שסוכנים נתקלים בהרבה משפחות עם ילדים צעירים ותינוקות שחוצים את הגבול, ומסכנים את חייהם שכן מזג האוויר החורפי באזור הוא קשה מדי. "המעברים הלא חוקיים מקנדה בטמפ' קפואה נמשכים, כאשר סוכנים תפסו 115 איש מ-12 מדינות - רובם אזרחים מקסיקנים. למרבה הצער, מזג האוויר המסוכן לא עושה דבר כדי להרתיע את התנועה הזו".

ועדיין, רוב המסתננים הם מבוגרים שהגיעו לבדם לגבול - כאשר הנתונים של סוכנות המכס והגנת הגבולות מראים כי מאז ה-1 באוקטובר, יותר מ-80% מ-55,736 המהגרים שהגיעו לגבול הצפוני היו כאלה. 

כ-8,784 היו יחידות משפחתיות, בעוד ש-1,178 נוספים היו קטינים ללא ליווי מבוגר.

"ככל שאנחנו מתקדמים יותר עמוק לתוך החורף וממשיכים לטפל בקצב המתמשך של תנועה בלתי חוקית בגבול, רמת הדאגה לחייהם ולרווחתם של סוכני הגבול שלנו ושל אלה שאנו נתקלים בהם - אוכלוסיות פגיעות במיוחד - ממשיכה לגדול", אמר גרסיה. 



YOU MIGHT ALSO LIKE