חדרי אדים וסאונה: כך הם משפיעים על הגוף שלכם
בעונת החורף הבילוי בסאונה הופך פופולרי ומובקש במיוחד, זאת בעקבות יתרונות רבים כגון חיזוק המערכת החיסונית, שיחרור גודש באף, ועוד. ריכזנו עבורכם כמה יתרונות מרכזיים לצד כמה נורות אזהרה שחשוב להכיר

מזג האוויר החורפי מביא לביקוש גבוה במיוחד לסאונות ולחדרי אדים, אשר מצד אחד מרחיקים את הקור ומצד שני מחזקים את המערכת החיסונית. לכן, זוהי בדיוק הזדמנות להבין מה הם בדיוק עושים לגוף שלנו וממה חשוב גם להיזהר. 

בואו נתחיל עם ההבדלים: סאונות וחדרי אדים

סאונות משתמשות בחום יבש מסלעים חמים או תנור, בעוד שחדרי אדים מחוממים באדים ממים רותחים.

סאונות מצוינות להרפיה ולהקלה על שרירים מתוחים. לחדרי אדים יש השפעות נוספות על לחות העור, הקלה על גודש והפחתת כאבי שרירים.

הטמפרטורה בחדר אדים עשויה לנוע בין 100 ל-120 מעלות, אך זה עשוי להרגיש יותר בגלל הלחות הגבוהה. בסאונה המעלות ינועו בדרך כלל בין 180 ל-200.

ההמלצה היא לשהות בחדר אדים כ-15 דקות מקסימום. בסאונה מומלץ לבלות 20 דקות לכל היותר.

סאונות יבשות מעוררות הזעה וחדרי אדים מפחיתים את הזיעה. אנחנו יכולים להרגיש כאילו אנחנו מזיעים אבל הטיפות על הגוף בחדר אדים הן בעיקר מים שנוצרים מהאוויר הלח. 

היתרונות של חדר אדים

קיימים מחקרים שטוענים שחדר אדים משפיע מהר יותר וחזק יותר על הגוף ביחס לסאונה. אחד היתרונות המרכזיים של חדרי אדים הוא הקלה על גודש בדרכי הנשימה העליונות. השילוב של שאיפת קיטור המעורב בדרך כלל עם שמן אקליפטוס, מגביר את הרחבת כלי הדם בסינוסים ומאפשר למעברים הקיימים האף להתפנות. כמו כן, מחקר מהשנה האחרונה הראה כי חדרי אדים יכולים גם לעזור להפחית כאבי שרירים ולסייע בשמירה על מסת השריר.

היתרונות של סאונה

בילוי קבוע בסאונה יכול לשפר את בריאות הלב וכלי הדם, להוריד את הסיכון לשבץ ולחזק את המערכת החיסונית. יש גם מחקרים שטוענים שרחצה בסאונה עשויה אפילו לעזור להקל על כאבי גב תחתון, על סימפטומים של דיכאון ולהפחית את הסיכון לדמנציה. החום האדיר של הסאונה מרחיב את כלי הדם, מה שמשפר את זרימת הדם לשרירים, למפרקים ולאיברים, ומייעל את תפקודן של כלל המערכות.

לסיכום, אלו הסיכונים שחשוב להכיר

מעבר מהיר מדי בין החום של סאונה למים קרים בבריכת שחייה אינו מומלץ, מכיוון שהוא עלול להעלות את לחץ הדם. בנוסף, שימוש בסאונה עלול לגרום לירידת לחץ דם, לכן אנשים עם לחץ דם נמוך כמו גם אנשים שעברו לאחרונה התקף לב צריכים לבדוק עם הרופא שלהם כדי לוודא שהשימוש בסאונה בטוח עבורם.

בנוסף, התייבשות הינו סיכון נפות והיא יכולה לנבוע מאיבוד נוזלים בזמן הזעה. הטמפרטורות המוגברות בסאונה עלולות להוביל גם לסחרחורת ובחילות אצל אנשים מסוימים.

עוד כמה תזכורות חשובות לשימוש בטוח:

הימנעו מאלכוהול ותרופות שעלולות לפגוע בהזעה וליצור התחממות יתר לפני ואחרי הסאונה.

הישארו בסאונה לא יותר מ-15-20 דקות.

שתו שתיים עד ארבע כוסות מים צוננים לאחר מכן.

אל תעשו סאונה כשאתם חולים, ואם אתם מרגישים לא טוב במהלך הסאונה, צאו מיד.

YOU MIGHT ALSO LIKE