נאס"א אישרה: מטאור חדר את האטמוספירה ונפל בטקסס
פיצוץ חזק נשמע ביום רביעי אחר הצהריים והרעיד בתים בדרום מדינת הכוכב הבודד, וכדור אש עם שובל ארוך נצפה בשמיים. לאחר מספר שעות, סוכנות החלל אישרה כי מדובר במטאור

נאס"א אישרה ביום חמישי כי הפיצוץ החזק שנשמע יממה לפני כן מעל העיר מקאלן שבטקסס אכן היה מטאורואיט שנכנס לאטמוספירה של כדור הארץ, התפרק והתפזר מעל דרום המדינה.

הסלע היה בקוטר של כ-60 ס"מ ומשקלו כ-450 קילוגרמים, לפני שהוא נשבר לחתיכות קטנות והתפזר. 

לא דווח על נזק, אך נאס"א פרסמה שהאירוע גרם לפאניקה ובלבול ברחבי דרום טקסס, וכי "רדאר נתונים אחרים מצביעים על כך שהמטאור אכן פגע בקרקע באירוע הזה", ואף ציינה שהזווית והמהירות של הסלע "תואמים לנפילות אחרות של מטאוריטים טבעיים".

אז, סוכנות החלל האמריקאית ניסתה להרגיע את הציבור שסלעים מהחלל לא מהויים איום גדול: "למרות שמטאוריטים נוטים לפגוע באטמוספירה של כדור הארץ במהירויות גבוהות, הם מאטים כשהם נעים באטמוספירה, ונשברים לרסיסים קטנים לפני שהם פוגעים בקרקע".

כמו כן, "מטאוריטים מתקררים במהירות ובדרך כלל אינם מהווים סיכון לציבור".

כאמור, הסלע מהחלל נצפה בשמים בסביבות השעה 5:00 בערב ביום רביעי, בזזמן שנשמע פיצוץ חזק. הצילומים שפורסמו ברשתות החברתיות הראו כדור אש גדול עם שובל ארוך, ופיצוץ חזק שממש הרעיד את הבתים.

שירות מזג האוויר הלאומי דיווח על האובייקט וטען שהלוויינים שלו מזהים אור מהחלל, ובמקביל בקרת התנועה האווירית של יוסטון קיבלה דיווחים משני מטוסים על מטאוריט אפשרי ליד העיירה. 

תושבים רבים נבהלו והיו בטוחים שמדובר ברעידת אדמה, "למרות שזה כל כך מוזר, כי אין לנו רעידות כאן בטקסס", סיפרה תושבת אחת. אחד אחר סיפר את המחשבות שעברו בראשו: "היה בום חזק, כמו פיצוץ גז. האדמה רעדה, כך גם החלונות והבית".

YOU MIGHT ALSO LIKE