צבא מקסיקו הודיע על אחת מתפיסות הסמים הגדולה ביותר
חיילים פשטו על מעבדה ענקית בשטח פתוח במדינת סינלואה, שהיא גם הבית של אחד מהקרטלים המסוכנים ביותר, ומצאה שם בין היתר יותר מ-600,000 כדורי פנטניל וסמים

צבא מקסיקו הודיע ביום רביעי כי חייליו תפסו בפשיטה יותר מחצי מיליון כדורי פנטניל, במעבדת הסמים הסינתטיים הגדולה ביותר שנמצאה עד כה. 

(צילום: AP)

המעבדה, שהייתה בשטח פתוח, התגלתה בקוליאקן - בירת מדינת סינלואה שבצפון מקסיקו, שהיא גם ביתו של קרטל הסמים סינלואה, מהגדולים, החזקים והאכזריים שיש. 

החיילים פשטו על המעבדה ביום שלישי ומצאו שם כמעט 630,000 כדורים המכילים את האופיואיד הסינטטי המסוכן ביותר, פנטניל. הצבא גם דיווח על תפיסה של 128 קילוגרמים של אבקת פנטניל, וכ-100 ק"ג של מתאמפטמינים חשודים.

"זוהי המעבדה לייצור תרופות סינתטיות בעלת הקיבולת הגבוהה ביותר שנרשמה במהלך הממשל הזה", מסר הצבא בהצהרה. 

הקרטלים המקסיקניים מייצרים את האופיואיד המסוכן מכימיקלים שנשלחים מסין, ואז הם הופכים אותו לכדורים מזויפים כדי שיראו דומים לכדורים כמו Percocet או Xanax או Oxycodone. כך נוצר מצב שלעתים קרובות אנשים נוטלים את הגלולות מבלי לדעת שהם מכילים פנטניל, ועלולים לסבול ממינון יתר שיכול להיות קטלני בקלות. 

התפיסה הגדולה הגיעה באותו היום שבו ועדת החוץ של הסנאט האמריקאי קיימה שימוע על המספר העצום של מנות יתר קטלניות של פנטניל בארצות הברית המתרחשות מדי שנה, הגורמות לסביבות ה-70,000 קורבנות.

יו"ר הוועדה, הסנאטור הדמוקרטי מניו ג'רזי בוב מננדז, קרא לרשויות במקסיקו להפעיל מאמצים גדולים יותר: "יש לבקש ממקסיקו לעשות יותר כדי לשבש את ארגוני הפשיעה לייצר ולסחור בפנטניל, אם כי מערכת המשפט פוליטית ושיתוף פעולה של כוחות הביטחון המקסיקניים עם קרטלי הסמים - הופכים את זה לקשה יותר".

YOU MIGHT ALSO LIKE