"יצא משליטה": נמל התעופה בשיקגו מלא בהומלסים
נוסעים שעברו בשדה התעופה או'הייר פרסמו תמונות קשות של חסרי בית ישנים בטרמינלים עם לכלוך רב מסביבות, ועובדים במקום מתלוננים שעוקבים אחריהם ומטרידים אותם

נמל התעופה הבינלאומי או'הייר בשיקגו הפך למאהל "דיסטופי" עבור אוכלוסיית חסרי הבית המתגברת - מה שמעורר חששות בטיחותיים רציניים בקרב העובדים והנוסעים שמספרים שעקבו אחריהם והטרידו אותם.

(צילום: מתוך פייסבוק)

תמונות קשות משדה התעופה מציגות חסרי בית ישנים בצדדי הטרמינלים ואף באמצע הרחבה, והפכו את המקום למטונף. "זה יצא משליטה. אף אחד מאיתנו לא מרגיש בטוח", אמרה וונקישה צ'טמן, מנקה שעובדת במשמרות לילה בטרמינל 1 ו-2.

צ'טמן סיפרה שהיא ועמיתיה לעבודה הוטרדו על ידי האורחים הלא רצויים, שמשאירים זבל מסביבם. "הם מגיעים מאחורינו. האיש הזה, למשל, עקב אחרינו אתמול בלילה", אמרה עובדת אחרת, קתרין תומפסון. "מהרגע שנגיע לכאן ועד שנצא בבוקר, הם יהיו כאן".

שתי הנשים אמרו שהממונים עליהן אמרו להן להתקשר למשטרה, אך לטענתן השוטרים אמרו שהם לא יכולים להתערב אלא אם כן אותם הומלסים יתקפו אותן פיזית. "הם פשוט אומרים לנו להיזהר כי זה לא בידיים שלהם, שהם לא יכולים לעשות כלום", אמרה צ'טמן. 

גולש בטוויטר פרסם תמונות של חסר בית שרוע באמצע טרמינל 2, וקרא לראש העיר לורי לייטפוט לטפל בבעיה: "ראש העיר, בבקשה תנקי את העיר הזו! זה המצב הנוכחי בשדה התעופה או'הייר, חסר בית בכל מקום, ישן בכל מקום וצועק על אנשים. זה הרושם הראשוני שאנשים מקבלים כשהם נוחתים בעיר הזו".

(צילום: מתוך טוויטר)

גולש אחר שיתף תמונה של כמה הומלסים ישנים על הרצפה ומסביבם חפציהם ולכלוך רב: "התמונה הזו צולמה בטרמינל 1 באזור איסוף המטענים. שיקגו צריכה מנהיגות טובה יותר".

גולשת אחרת שהגיעה לטרמינל 3, אמרה שהיא "מעולם לא ראתה בעיה כזו של מחוסרי בית ב-50 השנים שאני גרה פה", והוסיפה: "זה אפילו לא כזה קר בחוץ! כמו כן, הם תוקפניים. זה דיסטופי". 

בעיית חסרי הבית בשדה התעופה היא לא דבר חדש, אך המספר שלהם מזנק. כך למשל, ג'סיקה דובואר מארגון 'היימרקט סנטר', שעוזר להומלסים בשדה התעופה, אמרה כי בשנה שעברה הם נתקלו ב-618 חסרי בית חדשים בנמל התעופה, שזו עלייה של 53% לעומת 431 שנראו בשנה שלפני. 

כאשר היא נשאלה מדוע ההומלסים לא הולכים למקלטים ובוחרים לישון בשדה התעופה, דובואר ענתה: "המקלטים פשוט מלאים. הם לא מגיעים לשדה כי זו המטרה שלהם, אלא כי זו האפשרות האחרונה שלהם".

YOU MIGHT ALSO LIKE