המרצה המואשמת באנטישמיות תוקפת את האוניברסיטה: משתפת פעולה עם פרו-ישראלים
אחרי התלונה שהוגשה נגד לארה שיהי בגין דברי שנאה נגד יהודים וישראל אל מול הסטודנטים שלה, כעת היא הגיבה וטענה שהיא נמצאת על המוקד בשל היותה ערבייה הפועלת למען פלסטין

מרצה לפסיכולוגיה באוניברסיטת ג'ורג' וושינגטון האשימה את מוסד הלימודים בשיתוף פעולה עם ארגון פרו-ישראלי אשר הגיש נגדה תלונה בגין אנטישמיות על דבריו שאמרה לסטודנטים יהודים.

(צילום: Shutterstock)

כזכור, ארגון StandWithUs הגיש בחודש שעבר תלונה נגד עוזרת הפרופסור לארה שיהי, במקור מלבנון, בגין אפליה של סטודנטים יהודים, וטען כי האוניברסיטה לא חקרה כראוי תלונות נגד המרצה שהתבטאה בדברי שנאה בנוגע לישראל ולציונות. 

במסמך התלונה, שהוגש למשרד החינוך האמריקאי, נטען גם כי שיהי דחתה את הפרשנות לאנטישמיות מסטודנטים יהודים במהלך הרצאות שונות, תוך שהיא אימצה את ההגדרות שסיפקו תלמידי מיעוטים אחרים לגבי גזענות.

אם לא די בכך, בתלונה הובאו ציטוטים בהם שיהי קראה להשמדת הציונות, כינתה את הצבא הישראלי כ"רוצח עם" וטענה לאכזריות מצד ישראלים". 

בתגובה לכך, שיהי פרסמה פוסט ב-Counterpunch, שם התגוננה והטיחה בארגון הישראלי על כך שכביכול מתמקד מה בשל היותה אישה ערבייה. 

"צריך להסתכל על המשימה המוצהרת של הארגון כדי לראות שמדובר בקבוצה של פעילים פוליטיים שוליים חסרי בושה, שמעמידים לדין אג'נדה ימנית פרו-ישראלית", כתבה.

"העובדות האובייקטיביות והבלתי ניתנות להפרכה אינן תומכות בטענות המוזרות של StandWithUs, שאני מכוונת לסטודנטים היהודים והישראלים שלי. הם לא תומכים בטענות הלא אתיות והמסוכנות שאני אנטישמית. הועבדות הבהירות הן, שהארגון מנצל את האמונות הפוליטיות של סטודנטים כדי להתמקד בי, כי אני ערבייה העוסקת במלגות ופעילות למען פלסטין ופלסטינים". 

שיהי גם טענה שהאוניברסיטה "כעת משתפת פעולה עם טענת השווא של StandWithUs על הכיתה שלי, על ידי שתיקה לגבי מספר נושאים מרכזיים שהם מודעים אליהם היטב, ואשר לגביהם יש תיעוד תומך שיכול לשמש כדי להפריך את ההאשמות הללו כלפי".

בתגובה, מוסד הלימודים מסר בהצהרה כי הוא "מחויב לערוך בדיקה יסודית באמצעות חקירה על ידי צד שלישי", והוספה כי היא "מגנה בחריפות אנטישמיות ושנאה, אפליה והטיה, בכל הצורות" תוך שהיא מכירה ב"חופש אקדמי ובזכותם של חברי הקהילה להתבטא בנושאים הנוגעים לציבור, מתוך הבנה שהם לא מדברים מטעם האוניברסיטה".



YOU MIGHT ALSO LIKE