כמות הקרקעות שיש לסין בארה"ב - היא כמעט פי שניים מגודלה של ניו יורק
הנתונים שפורסמו על ידי משרד החקלאות האמריקאי מדאיגים מאוד, בעיקר לאחר שחברת ייצור מזון סינית רכשה קרקע בדקוטה הצפונית, בסך הכל 12 מיילים מבסיס חיל האוויר

משקיעים סינים מחזיקים קרקעות בארצות הברית השוות בערך פי שניים מגודלה של העיר ניו יורק - כאשר אחת מהם נרכשה לאחרונה והיא ממוקמת קרוב מאוד לבסיס חיל האוויר האמריקאי, מה שמעלה חששות ביטחוניות כבדות. 

(צילום: Shutterstock)

לפי הדו"ח האחרון של משרד החקלאות האמריקאי (USDA) לגבי בעלות זרה על קרקע אמריקאית, משנת 2021, 146 משקיעים סינים החזיקו ב-383,935 אקר.

המספר הזה הוא כמעט כפול מ-193,700 אקר של העיר ניו יורק, ויותר מ-270,000 אקר של קרקע חקלאית השייכת למיליארדר ומייסד מיקרוסופט, ביל גייטס. 

הרכישה האחרונה הייתה על ידי יצרנית מזון סינית בשם Fufeng Group, שקנתה 300 אקר בצפון דקוטה "עם תוכנית לבנות מפעל טחינת תירס רטוב ותסיסה ביולוגית". 

לפני אותה רכישה, משקיעים סינים היו בבעלות של כ-0.9% מהקרקעות החקלאיות בבעלות זרה בארצות הברית, לפי הדו"ח של USDA. שווי הקרקעות עמד על 2.1 מיליארד דולר. 

ממצאי הדו"ח התפרסמו שבועיים לאחר שאנדרו האנטר, עוזר מזכיר במחלקת חיל האוויר, שלח בסוף ינואר מכתבים לסנאטורים בכירים בקשר לפרויקט Fufeng, וציין כי האדמה שנרכשה על ידי החברה הסינית ממוקמת קרוב מאוד לבסיס חיל האוויר גרנד פורקס, בסך הכל 12 מיילים משם. 

"הפרויקט המוצע מהווה איום משמעותי על הביטחון הלאומי עם סיכונים בטווח הקרוב והארוך כאחד, של השפעות משמעותיות על הפעילות שלנו באזור", כתב, שכן הבסיס מתמקד בטכנולוגיית רחפנים רגישה. 

ימים לאחר שליחת המכתב, הסנאטורים פרסמו הצהרה משותפת הקוראת שלא לתת למפעל הסיני להתמקם ליד הבסיס הצבאי, ואף "לעבוד יחד כדי למצוא חברה אמריקאית שתפתח את פרויקט החקלאות".

באוגוסט אשתקד, סנטור רפובליקני מאריזונה הגיש הצעת חוק שמטרתה "להורות לנשיא לנקוט פעולות ככל שיידרשו כדי לאסור רכישת נדל"ן ציבורי או פרטי הממוקם בארצות הברית על ידי המפלגה הקומוניסטית הסינית".

"השקעות סיניות באדמות חקלאיות אמריקאיות מסכנות את ביטחון המזון שלנו ומספקות הזדמנויות לריגול סיני נגד הבסיסים הצבאיים והתשתיות  הקריטיות שלנו". 

YOU MIGHT ALSO LIKE