למי אכפת מעובדות: ערוצי המיינסטרים ממשיכים להתעלם לחלוטין מהשערוריות של ביידן
נראה ששלושת הערוצים הגדולים - ABC, CBS ו-NBC, נוקטים ב'מה שלא מדווח - לא קיים', שכן הם בחרו שלא לסקר לפחות תשעה סיפורים ועובדות שפורסמו לאחרונה על הנשיא ובנו

מחקר חדש של המרכז לחקר המדיה (MRC) מראה כי ערוצי חדשות עיקריים - ABC, CBS ו-NBC - ממשיכים להתעלם מהידיעות החדשותיות הקשורות לבן הראשון, האנטר ביידן. 

(צילום: AP)

ועדת הפיקוח והאחריות של בית הנבחרים אמורה לפתח בשימוע ברקע חקירת הצנזורה של הביג טק לגבי שערוריות משפחת ביידן, אך מבחינה סטטיסטית נראה כי כל דבר מזעזע הקשור להאנטר זוכה להתעלמות על ידי מהדורות הבוקר והערב של אותם ערוצים. 

מייסד ונשיא MRC, ברנט בוזל, מאמין ששלושת הערוצים "מלבינים" מידע שלילי על הבן הראשון, ולפחות תשעה סיפורים אחרונים זכו להתעלמות מוחלטת על ידי רשתות השידור הללו. 

"הם לא רוצים שהציבור ידע על משפחת ביידן. אני מוצא את זה מזעזע ומגעיל של-NBC, ABC ו-CBS יש את המילה 'חדשות' ליד השמות שלהם, כי אין שום חדשות במוצר שהם מספקים", אמר בוזל בראיון לרשת 'פוקס ניוז'. 

כך, למשל, דיווח מה-1 בפברואר של הניו יורק פוסט על כך שהצוות המשפטי של ביידן הבן הודה שהמחשב הנייד המלא במידע שערורייתי עליו - אכן שייך להאנטר. מאוחר יותר, הצוות חזר בו. חדשות NBC דיווח על הסיפור כ"אסטרטגיה המשפטית החדשה והאגרסיבית של האנטר", ושני הערוצים אחרים פשוט התעלמו מהידיעה. 

העלמת פרשת המחשב הנייד של האנטר אינה דבר חדש, שכן הדיווח הראשוני על כך של ה'ניו יורק פוסט' משנת 2020, רגע לפני הבחירות, קיבל התעלמות מצד רוב ערוצי המיינסטרים, כולל ה'ניו יורק טיימס' ו'וושינגטון פוסט', ואף לאחרונה נחשף כי טוויטר ופייסבוק חסמו או הגבילו שיתוף של החדשות הללו.

"זו החלטה מכוונת, שלא לדווח על כך בחדשות", אמר בוזל. "מה שאנחנו רואים עכשיו הוא המשך למה שראינו בבחירות… כתוצאה מכך, הדמוקרטים שצפו בערוצים האלה הלכו לקלפיות, מבלי לדעת על הסיפור של ביידן".

(צילום: Getty Images)

בנובמבר 2020, המרכז לחקר מדיה דיווח כי 36% ממצביעי ביידן לא היו מודעין ל"עדויות הקושרות את ג'ו ביידן לעסקים פיננסיים מושחתים עם סין באמצעות בנו האנטר". בערך 13% מאותר מצביעים, היו כנראה בוחרים במועמד אחר אם היו יודעים על הפרשה.

"זוהי התקשורת השמאלנית, בכללותה, שלא רוצה לטלטל את הסירה של ממשל ביידן - בזמן שהם עשו כל שביכולתם כדי להפיל את הסירה בה דונלד טראמפ היה נשיא", המשיך בוזל.

וההתעלמות נמשכת. ב-3 בפברואר ה'וושינגטון אקסמינר' דיווח כי רפובליקנים מודאגים מכך שלביידן הבן הייתה גישה למסמכים המסווגים שאביו השאיר בבית בדלאוור, אשר ייתכן וסייעו לו לקדם אינטרסים עסקיים בחו"ל. אף אחד משלושה הערוצים לא הזכירו זאת. 

בחודש שעבר, 'הניו יורק פוסט' דיווח שהאנטר "ככל הנראה הפך את אחוזתו של אביו בדלאוור למשרד ביתי רב עוצמה, ומתעסק עם אותן מדינות שהוזכרו במסמכים המסווגים". הערוצים, כמובן, דילגו על החשיפה הזו. 

הערוצים גם דילגו על הדיווח מה-20 בינואר, לפיו שמו של הנשיא עלה באימייל ממחשבו של בנו, בעסקת גז של 25 מיליון טון עם סין, והתעלמו מדיווח כעשרה ימים לאחר מכן לפיו האנטר סירב לשלם לעוזרת אלא אם תשתף תמונות עירום. 

והרשימה עוד ארוכה. "הגילויים ממשיכים להגיע, ושלושת הרשתות הגדולות ממשיכות להתעלם. אין ספק שהן הסתירו את שערוריות האנטר כדי לעזור לחבריהם בממשל ביידן", נכתב בדוח של MRC. 

YOU MIGHT ALSO LIKE