דיסוננס מלאכותי: האמריקאים הם מהמשקיעים העיקריים בפיתוח AI בסין
המפלגה הקומוניסטית היא האויבת הגדולה ביותר של ארצות הברית, ועדיין חברות אמריקאיות ומשקיעים פרטיים אחראים ללפחות 37% מהמימון של חברות בינה מלאכותית בסין

משקיעים אמריקאים היו אחראים ללפחות 37% מסך ההשקעות בתחום הבינה המלאכותית, או AI, בסין בין השנים 2015 ל-2021. 

(צילום: Shutterstock)

המרכז לאבטחה וטכנולוגיה מתפתחת של אוניברסיטת ג'ורג'טאון, מצא כי 40.2 מיליארד דולר מסך הכספים שגויסו על ידי כל החברות הסיניות של בינה מלאכותית במהלך השנים הללו, הגיעו מכיסים אמריקאים. 

הכספים הועברו ל-251 חברות AI סיניות, כאשר 91% מההשקעות הללו הגיעו כהון סיכון לעסקים בשלב מוקדם. 

"כמה מההשקעות הגדולות ביותר כוללות את זו של גולדמן זאקס בחברת 1KMXC, חברת רובוטיקה התומכת בינה מלאכותית, וכן השקעה של שלוש חברות אמריקאיות בחברת Geek+, חברת רובוטים ניידים אוטונומיים", נכתב בדו"ח.

החברות והאנשים שמשקיעים בתחום הבינה המלאכותית הסינית, למעשה מסייעים למדינה הקומוניסטית להתפתח בעולם ה-AI לא רק ביישומים אזרחיים, אלא גם צבאיים. אנליסטים מאמינים ש-AI תמלא תפקיד מרכזי בחדשנות הצבאית של סין ובאסטרטגיית הלוחמה העתידית.

היקף ההשקעות של האמריקאים במגזר הבינה המלאכותית הסינית הוא גדול במיוחד, בעיקר עם הנתון המראה כי המשקיעים בארה"ב השתתפו רק ב-17% מכלל העסקאות העולמיות שבוצעו, אך הם אחראים ל-37% מסך המימון בתחום ה-AI בסין.

"בעוד שהנתונים מצביעים על כך שההשקעה האמריקאית בחברות AI סיניות היא מוגבלת, פעילות פיננסית כזו, קשרים מסחריים והמומחיות השקטה העוברת מאמריקאים מממנים לחברות ממוקדות ב-AI בסין, נושאות השלכות מעבר למגזר העסקי", נכתב בדו"ח. 

"השקעות בשלב מוקדם יותר (הון סיכון) יכולות לספק יתרונות בלתי מוחשיים מעבר להון, כולל חונכות ואימון, הכרה בשם והזדמנויות נטוורקינג. ככזה, ההשקעה של ארה"ב בטכנולוגיה סינית, ובמיוחד AI, זוכה לתשומת לב נוספת ולמעקב".

מעבר לתועלת הצבאית, נקודות דאגה נוספות ברקע ההשקעות האמריקאיות היא ההשפעה של המפלגה הקומוניסטית, שכן חברות סיניות "נדרשות להקים תאים של המפלגה בפעולות שלהן, ולתמוך בסוכנויות הביטחון הממשלתיות. המפלגה הקומוניסטית מטמיעה את חבריה בכל חברה ובכל ארגון".

YOU MIGHT ALSO LIKE