כולם רוצים להיכנס לארה"ב: זינוק במספר הסינים והרוסים המנסים לחצות את הגבול
גם תושבי גאורגיה ואזרחי פרו בורחים מהמדינה שלהם בתקווה להיכנס אל ארצות הברית ולהגשים את החלום האמריקאי. לפי הנתונים, נרשם זינוק של 124% במהגרים שלא ממרכז או דרום אמריקה

מאות מהגרים הנמלטים מרוסיה, סין, גאורגיה ופרו מופיעים בגבול של ארצות הברית עם מקסיקו, ומבקשים להיכנס למדינה ולקבל מקלט - ולמעשה מחליפים את המהגרים ממרכז ודרום אמריקה שנחסמו מלעבור את הגבול.

(צילום: Shutterstock)

נתונים סטטיסטיים של רשות ההגירה המקסיקנית הראו כי מספר הרוסים יותר מהוכפל מאז פרצה המלחמה עם אוקראינה, ממש כמעט לפני שנה. על פי ה'וול סטריט ג'ורנל', 30,000 רוסים נכנסו למקסיקו בפברואר 2022, לעומת זרם קבוע של כ-12,000 בחודש בשנים הקודמות.

בראיון לניו יורק פוסט, אזרח גאורגי ואזרח רוסי שחיכו ליד חומת הגבול של אריזונה, סיפרו כי הם עזבו את ארץ מולדתם בגלל המלחמה והסנקציות הכלכליות: "עברנו דרך מקסיקו כי אין לנו ויזות לארה"ב, אבל קיבלנו ויזות למקסיקו. אז הגענו למקסיקו סיטי, ועשינו את דרכנו לגבול". דו"ח שפורסם בשנה שעברה הצביע על כך שזהו מסלול פופולרי עבור מי שיש לו כסף. 

אזרחי פרו הסבירו כי הם נוטשים את ארצם בגלל מהומות פוליטיות ואינפלציה היסטורית, בעוד שאזרחים סינים כבר מזמן בורחים מהשלטון הקומוניסטי כדי לחפש חיים טובים יותר בעולם המערבי. 

בעוד שהרשויות הפדרליות לא יכלו לכמת במדויק את מספר הרוסים, הסינים או הפרואנים שנעצרו בגבול הבינלאומי, הנתונים אכן מראים זינוק של 124% במהגרים ממדינות שאינן במרכז או דרום אמריקה הנכנסים דרך מעבר יומה, בהשוואה לשנה שעברה.

לפני חודש, ממשל ביידן הודיע כי קובנים, האיטיים ואזרחי ניקרגואה הצטרפו לתושבי ונצואלה בסילוקם מארה"ב תחת המדיניות החדשה. זאת לאחר שסוכני הגבול ראו עלייה של עד 30% במספר המהגרים מאותן מדינות בהפרש של 20 יום בלבד. 

ובסך הכל, בארבעת החודשים הראשונים של שנת הכספים 2023, אנשים מ-145 מדינות שונות נעצרו בגבול - כך אמר ברנדון ג'אד, נשיא מועצת משמר הגבול הלאומי, שטען כי לקרטלים יש יד חזקה במספרים האלה. 

ג'אד צופה כי הגבול יראה עוד יותר מהגרים ממדינות לא מסורתיות, והסביר כי "זה ייקח קצת זמן, לאנשים מהודו לוקח יותר זמן להגיע לארה"ב, לרוסים לוקח יותר זמן". 

YOU MIGHT ALSO LIKE