חשש מפיצוץ 'קטסטרופלי' עקב תאונת רכבת משא - שגרמה לדליפת כימיקלים מסוכנים
כ-50 קרונות שהובילו מכוניות ירדו מהפסים ליד הכפר 'מזרח פלסטין' באוהיו, וגרמו לשריפה ענקית הכוללת חומרים כימיים, מה שגרר צווי פינוי מידיים לאלפי תושבים

מושל אוהיו, מייק דה ויין, הוציא צו פינוי לאלפים שחיים בטווח של קילומטר מתאונת הרכבת הקשה - שגרמה לשריפה ענקית ודליפת כימיקלים מסוכנים, כאשר גורמים רשמיים מפחדים מפיצוץ כימי "'קטסטרופלי".

(צילום: AP)

התאונה הרחשה ביום שישי בסביבות השעה 9:00 בערב, לאחר ש-50 קרונות של רכבת משא בת 141 קרונות ירדו מהפסים, סמוך לגבול בין המדינות אוהיו ופנסילבניה, ליד הכפר 'מזרח פלסטין'. הרכבת העבירה מכוניות ממדיסון, אילינוי, לקונווי בפנסילבניה, כאשר 20 מתוך 50 המכוניות הכילו חומרים מסוכנים. 

בעוד שלמעלה מ-2,000 בני אדם פונו ביום שבת, דה ויין קורא כעת לכל מי שנמצא במרחק של קילומטרים מהתאונה לעזוב מיד את המקום שכן זינוק בטמפרטורה של אחד הקרונות עלול לגרום לפיצוץ כבד. 

המושל הרפובליקני אמר: "למרות שצוותים פועלים כדי למנוע פיצוץ, מומלץ לתושבים המתגוררים באזור לעזוב מיד את הבית". 

מפקד הכיבוי קית' דראביק אמר ביום ראשון: "אנחנו נמצאים כעת בסיכון לכל קטסטרופלי של המכולה הזו… ננקטים אמצעים כדי לנסות לשלוט בזה ולמנוע את זה", אך הוא הוסיף כי אכן קיימת האפשרות שכל מה שברדיוס של קילומטרים עשוי להיהרס.

ראשי כפרים באזור, משרדי שריף וכל הרשויות ממש התחננו מהתושבים שלא לקחת אף סיכון ולעזוב את המקום. שריפים עברו מדלת לדלת ביום ראשון כדי לספור את התושבים שנותרו, ולהפציר בהם לעזוב. 

חוקרים פדרליים הודיעו ביום ראשון כי הסיבה לתאונה היא ככל הנראה בעיה מכנית בציר של אחד מקרונות הרכבת. חבר מועצת המנהלים של המועצה הלאומית לבטיחות בתחבורה, מייקל גרהם, אמר כי צוות הרכבת, המונה שלושה בני אדם, קיבלו התראה על בעיה מכנית זמן קצר לפני הירידה מהפסים. 

המאמץ הראשוני לכיבוי השריפה הופסק בשלב כלשהו כאשר כוחות הכיבוי נאלצו לסגת מהחשש הגובר לגזים רעילים. הרשויות נאלצו להשתמש במכשירים בלתי מאוישים. 

חברת הרכבת, נורפוק סאות'רן, פרסמה דף מידע עם סוג המכוניות שהיו על הרכבת ואילו חומרים הן מכילות - כולל ויניל כלוריד (הנקשר לסיכון מוגבר לסרטן הכבד), בוטיל אקרילט, בנזין ונוזלים דליקים אחרים. 

YOU MIGHT ALSO LIKE