למעלה מ-500 הרוגים ברעידת אדמה הרסנית בטוריקה - שהורגשה בישראל
אסון הטבע המחריד התרחש באמצע הלילה, כאשר המכון הגיאולוגי של ארה"ב העריך שמספר הקורבנות עלול לטפס עד ל-10,000. ירושלים נערכת לשליחת סיוע חירום, כמו גם מדינות אחרות

רעידת אדמה בעוצמה של 7.8 פקדה את דרום טורקיה וצפון סוריה בשעות הלילה המאוחרות של יום שני, והביאה למותם של יותר מ-500 בני אדם, מספר קורבנות שצפוי להמשיך לטפס שכן המחלצים בעיצומם של החיפושים - שעלולים להיפסק בשל מזג אוויר קשה. 

(צילום: AP)

סגן נשיא טורקיה אמר כי ככל הידוע בשלב הזה, 284 בני אדם נהרגו במדינתו ו-2,323 נפצעו. בסוריה, פקיד בריאות ממשלתי אמר ש-237 איש נהרגו וכ-600 נפצעו, רובם באזורי המלחמה הקשים - חמה, חלב ולטקיה, שם קרסו מבנים רבים. 

המכון הגיאולוגי של ארצות הברית (USGS) מסר הערכה מזעזעת, לפיה שמספר הקורבנות עלול להגיע לעד 10,000 בני אדם. זאת על פי מודלים המבוססים על רעידות אדמה היסטוריות באזור וקריטריונים כמו צפיפות האוכלוסייה ופגיעות המבנים.

רעש האדמה הורגש כאמור גם בישראל, כולל בירושלים ובתל אביב, ומשטרת ישראל מסרה כי היא קיבלה יותר מ-3,000 דיווחים. עם זאת, לא דווח על נזק או על נפגעים. 

שר ההגנה יואב גלנט מיהר והודיע כי המדינה נערכת לספק סיוע חירום לטורקיה, והוסיף: "בשם מדינת ישראל, אני רוצה להביע צער עמוק לעם הטורקי על רעידת האדמה הקשה. ליבנו עם הקורבנות ואנו מאחלים החלמה מהירה לפצועים". 

כאמור, מאמצי החיפושים עלולים להשתבש על ידי מערכת חורפית המתקרבת למדינה הכוללת טמפרטורות קרות מהממוצע לעונה, גשם ושלג. 

מדובר באחד מרעידות האדמה החזקות ביותר שפקדו את טורקיה זה יותר ממאה שנים, ובינתיים הורגשו לפחות 18 רעידות משנה בעוצמה של למעלה מ-4. החזקה ביותר התרחשה בסך הכל 11 דקות לאחר הראשונה ההרסנית, והיא הייתה בעוצמה של 6.7.

מומחים אמרו כי רעידות משנה חזקות צפויות להימשך בשעות ואפילו הימים הבאים. 

האגודה הרפואית האמריקאית הסורית מסרה כי בתי החולים בסוריה "המומים מכמות החולים הממלאים את המסדרונות", ומסרה כי "יש צורך מיידי באספקות חירום מקיפות". רוב בתי החולים עוד עומדים על כנם, אך ישנם כמה שנפגעו בעקבות הרעידה, כמו ביה"ח ליולדות אידלב, שנאלץ להעביר את הילודים למרכז רפואי סמוך.

YOU MIGHT ALSO LIKE