בוסט בריאות לגוף ולנפש: שבעה מזונות על שרצוי להכניס לתפריט השבועי
אם אתם מתכננים להתחיל את השבוע ברגל ימין ולדגול בתזונה בריאה ומאוזנת, זה בדיוק הזמן להכיר את 7 מזונות העל האלה שיעניקו לכם מנה הגונה של נוגדי חמצון, ויטמינים, מינרלים ושאר יתרונות בריאותיים. הנה הרשימה המלאה והדרך לשלב כל אחד בתפריט

המודעות לתזונה בריאה ומאוזנת הולכת וגוברת בשנים האחרונות, בעיקר לאור העובדה כי רוב האוכל שאנו קונים ואוכלים הינו אוכל מעובד ועתיר קלוריות. אז איך בכל זאת אפשר לשפר מעט את התזונה שלנו? את התפריט השבועי? בעזרת כמה מזונות על נהדרים, כמובן. הנה רשימה של שבעה כאלה. 

כלורלה

בעלת מליחות עדינה ופיגמנט ירוק כהה, שהוא למעשה סימן לכמות הגבוהה של הכלורופיל שהיא מכילה. האצה שמכונה "מלכת האצות" מכילה בין 50% ל־70% חלבון זמין, סיבים תזונתיים וחומצות שומן חיונית מסוג אומגה 3, ועשירה בנוגדי חמצון, בוויטמין E, בוויטמינים מקבוצה B ובמינרלים סידן, מגנזיום, אבץ, אשלגן וברזל. איך לשלב אותה בתפריט? יוגורט, גרנולה, דייסות מלוחות, רטבים ומרקים, וכן כתוספת למים, חלב ושייקים טבעיים.

לוקומה

הלוקומה הוא למעשה פרי אקזוטי המכונה זהב האינקה. הוא מכיל חומצות אמינו, סיבים תזונתיים, נוגדי חמצון ובהם בטא קרוטן, ויטמינים מקבוצה B ,A ו־C ומינרלים (ברזל, אשלגן, סידן, אבץ ומגנזיום). אפשר לשלב את האבקה בקינוחים כמו מוס, גלידה, ממרחי אגוזים, מעדני פודינג, וגם כתוספת  לשייקים, מיצים טבעיים, יוגורט ומאפים שונים.

אסאי בר 

טעמו של פרי האסאי מתקתק מעט בשילוב מרירות עדינה. הוא נחשב לאחד המאכלים הבריאים והמזינים ביותר על כדור הארץ. הוא עשיר בחומצות אמינו, בחומצות שומן חיוניות (אומגה 3, 6 ו־9), בסיבים תזונתיים, בנוגדי חמצון, בוויטמינים C ו־K, בוויטמינים מקבוצה B ובמינרלים ברזל, אשלגן, מנגן, נחושת ומגנזיום. ישתלב נהדר בשייקים ומיצים, יוגורט, גרנולה, גלידות ביתיות, וכתוספת לריבות וקינוחים שונים.

מאצ'ה

אבקת התה הירוק המופקת מעלים צעירים הפכה בעשור האחרון לנפוצה ואהובה במיוחד. היא עשירה בכלורופיל, בסיבים תזונתיים, בנוגדי חמצון ובפלבנואידים, ביניהם נוגד החמצון העוצמתי EGCG. כמו כן היא מכילה ויטמינים, ביניהם ויטמין C, ומינרלים (סלניום, כרום, אבץ ומגנזיום). אפשר לשלב אותה שייקים, מיצים, קרטיבים טבעיים וקינוחים.

ארוניה ברי

בעלת ניחוח אוכמניות חמצמץ ומנעד טעמים ארומטי בעל חמצמצות וסיומת של מתיקות נעימה ועדינה. הפרי הזה, ממשפחת פירות היער, מכיל רמות גבוהות של נוגדי חמצון, ויטמינים חיוניים ובהם הוויטמינים E ,C ויטמינים מקבוצה B וחומצה פולית, סיבים תזונתיים ומינרלים - אבץ, ברזל, מגנזיום וסידן. הפרי ניתן לאכילה כפי שהוא כחטיף. אפשר לשלב אותו בגרנולה או כתוספת לשייקים.

סרפד

עלי הסרפד עשירים בברזל ובכלורופיל ומכילים חומצות אמינו, בטא קרוטן, חומצה פולית, ואת המינרלים סידן, אשלגן, מגנזיום, זרחן, גופרית, צורן וסלניום. העלים ישתלבו נפלא בשייקים ירוקים, משקאות טבעיים, ממרחים כמו טחינה, חומוס, גבינות ותחליפי גבינות, וכתוספת לתיבול סלטים קרים וירקות.

מאקה טריקולור

מתאימה במיוחד לשימוש במצבים של תשישות וחולשה כתוצאה מחסרים תזונתיים מתמשכים, מחשיפה לסטרס ממושך וממחלות ממושכות. פקעות המאקה מכילות שיעורים גבוהים של מינרלים, ויטמינים, חומצות אמינו וחלבונים, פחמימות מורכבות וסיבים תזונתיים בעלי ערך תזונתי גבוה. אפשר לשלב אותה בכל סוגי המיצים, בשייק פירות ועוד.

YOU MIGHT ALSO LIKE