היום לחטוא ללא ייסורי מצפון: יום הקרואסון הבינלאומי
הוא נוצר בוינה בשנת 1863, אך הוא מזוהה בעיקר עם העיר הרומנטית בעולם - פריז. כיום, הקרואסון כבר הפך לאחד הקינוחים האהובים בעולם, וברחבי ארצות הברית נוהגים גם למלא אותו במגוון גבינות ושאר ממרחים. לכבוד היום החגיגי, הנה שלושה מתכונים שווים

בצרפת מכינים אותו בדרך כלל בלי מילוי, או עם שקדים או שוקולד. בארצות הברית לעומת זאת נוהגים למלא אותו בכל מיני דברים כמו גבינה או בשר. אנו כמובן מדברים על הקרואסון, שהוא אחד המאפים האהובים בעולם כיום, וניתן למצוא אותו בכל בית קפה. החלטנו למצוא שלושה מתכונים מושלמים, שמעניקים למאפה הטעים את הכבוד המגיע לו.

כריך קרואסון עם גאודה, ביצים והולנדז

רכיבים:

4 קרואסונים גדולים

80 גרם גבינת גאודה פרוסה

4 ביצים 

2 כפות חומץ 

להולנדז הדרים:

3 חלמונים 

200 גרם חמאה מומסת 

מיץ תפוזים סחוט מתפוז אחד

1 כף מיץ לימון 

1 כפית חרדל 

מלח 

פלפל לבן

רוטב הולנדז

הוראות הכנה:

מניחים את החלמונים בבאן מארי (סיר בתוך סיר עם מים רותחים). מוסיפים כפית חרדל לחלמונים ומתחילים להקציף במטרפה ידנית בעדינות (כשהחלמונים בתוך הבאן מארי). מזלפים באיטיות את החמאה המומסת לתוך התערובת תוך כדי הקצפה, עד לקבלת מרקם חלק. מזלפים בעדינות את מיץ התפוזים ומיץ הלימון תוך הקצפה. ממליחים ומפלפלים, מסירים מן האש שומרים את הרוטב במקום חמים ומערבבים מדי פעם עד לשימוש.

מכינים את הביצים העלומות: בסיר גדול מרתיחים ליטר מים עם שתי כפות חומץ. כשהמים רותחים, מנמיכים את האש לבעבוע עדין. פותחים כל ביצה לחוד לתוך כוס קטנה, שופכים אותה במהירות לתוך המים הרותחים. מכניסים כך את כל הביצים למים בזו אחר זו. מבשלים את הביצים 2־3 דקות, עד שהחלבון נקרש והחלמון עדיין נוזלי. מוציאים את הביצים מן המים בעזרת כף מחוררת ומניחים על מגבת נקייה. חוצים כל קרואסון ומניחים על כל חצי כמה פרוסות גאודה. מניחים על כל קרואסון את הנקניק והביצה העלומה. סוגרים את הכריכים ומזלפים את הרוטב.

כריך קרואסון עם גבינת ברי

רכיבים:

4 קרואסונים טריים

1 כפית חמאה 

1/2 כוס גבינת ברי  

חופן עלי אורגנו טריים

חופן טימין 

מלח ים אטלנטי

הוראות הכנה:

מורחים את הקרואסונים בחמאה, מניחים פרוסות מגבינת הברי בכל קרואסון ומוסיפים את יתר המרכיבים.

כריכוני קרואסון וסלמון

רכיבים לקוראסונים:

1 חבילת בצק שמרים עלים קפוא

1 ביצה טרופה עם מעט חלב

קמח לקימוח משטח העבודה

למילוי:

2 קופסאות גבינת שמנת 

12 פרוסות סלמון מעושן 

4 מלפפונים פרוסים

5-6 צנוניות פרוסות

1/2 ראש חסה 

חופן עלי רוקט (לא חובה)

מלח גס ופלפל שחור

הוראות הכנה:

מפשירים את הבצק לילה במקרר. פורשים את הבצק על משטח עבודה מקומח. מסמנים פסים מתחתית הבצק במרווחים של כ-10 ס"מ זה מזה, וחותכים 12 משולשים לכל גובה הבצק. מגלגלים כל משולש לצורת קרואסון - מתחילים מהבסיס הרחב של המשולש ומגלגלים כלפי הקודקוד בצורה הדוקה. מסדרים את הקרואסונים על תבנית אפייה מרופדת בנייר אפייה עם מרווחים ביניהם. מתפיחים במקום חמים כשהתבנית מכוסה במגבת נקייה, עד להכפלת נפח. מברישים כל קרואסון בביצה ואופים כ-15 דקות בחום בינוני (175 מעלות) עד להזהבה.

מילוי: חותכים את הקרואסונים לאורכם באמצע (לא עד הסוף). מורחים בעדינות בכל קרואסון גבינת שמנת ומסדרים פרוסה של סלמון מעושן. מניחים פרוסות של מלפפון, צנונית וקצת חסה (ניתן גם עלי רוקט). מתבלים במלח גס ובפלפל שחור גרוס.

YOU MIGHT ALSO LIKE