חברת הקונגרס האנטישמית טוענת: "לא הייתי מודעת למטאפורות על יהודים וכסף"
אילהאן עומאר הצדיקה את האנטישמיות שלה בכך שטענה שהיא כלל לא ידעה שהיא מתבטאת באופן אנטי-יהודי. "לא ידעתי - וזה האיר את עיניי"

חברת הקונגרס הפרוגרסיבית אילהאן עומאר, שלא פעם הואשמה באנטישמיות, אמרה שהיא לא הייתה מודעת לקיומן של "מטאפורות על יהודים וכסף", זאת כאשר נשאלה על התבטאויות ישנות שלה שקשה להטיל ספק מעין הן נובעות. 

(צילום: Shutterstock)

בראיון לרשת CNN שהעניקה ביום ראשון, המחוקקת ממינסוטה נשאלה על ידי המנחה מה היא למדה מ"עמיתיה היהודים ובעלי הברית" מאז שעוררה סערה עם האמירות שלה על ישראל, אשר 'היפנטה' את העולם. 

"הרבה", ענתה עומאר. "בהחלט לא ידעתי או לא הייתי מודעת לכך שהמילה 'מהפנט' היא מטאפורית. לא הייתי מודעת לעובדה שיש מטאפורות על יהודים וכסף. זה היה חלק מאוד מאיר עיניים במסע הזה". 

אז, הוא הוסיפה כי "לרמוז שאמרתי ביודעין את הדברים האלה כשאנשים קראו את ההערות שלי, כדי שזה יישמע כאילו יש לי משהו נגד הקהילה היהודית, זה כל כך לא בסדר".

אבי מאיר, לשעבר מנכ"ל לענייני ציבור ודובר בכיר של הוועד היהודי האמריקני, שיתף את הקטע מהראיון והטיל ספק באמינות על תמימותה של המחוקקת תוך כדי שהצביע על היסטוריה של אנטישמיות: "היא לא ידעה שיש מטאפורות על יהודים וכסף? מי מאמין לדבר כזה?".

עומאר נשאלה על ציוץ שפרסמה בשנת 2012, אז כתבה כי "ישראל הפנטה את העולם, מקווה שאלוהים יעיר את האנשים ויעזור להם לראות את מעשיה הרעים של ישראל". 

עבור רבים, האמירות הללו הדהדו אידיאולוגיה אנטישמית המצביעה על כך שישראל ותומכיה מעורבים בתוכנית להשתלט על העולם. עומאר התנצלה על הציוץ הזה לאחר שנכנסה לתפקידה בינואר 2019. 

אבל באותה שנה, המחוקקת הפרוגרסיבית התבטאה פעם נוספת באופן מעורר מחלוקת. בעודה מגנה על עמדתה נגד השדולה הפרו-ישראלית, עומאר דיברה על 'נאמנות' למדינה זרה, במקרה זה ישראל, תוך שימוש במטאפורות אנטישמיות ותיאוריות קונספירציה. 

גם על דברים אלה היא התנצלה, אך התגוננה באמרה שעל הציבור להבחין בין ביקורת על אמונה מסוימת לבין מתקפה מכוונת על קבוצות לובינג מסוימות. באותה שנה היא גם הוסיפה כי היא מואשמת באנטישמיות מכיוון שהיא אישה מוסלמית - טענה שחזרה עליה בראיון ל-CNN ביום ראשון. 

עומאר אמרה כי האשמות של הרפובליקנים נגדה בגין אנטישמיות, המצדיקות את הניסיונות שלהם להדיח אותה מוועדת החוץ של בית הנבחרים, מגיעות מ"מניעים פוליטיים, ובמקרים מסוימים מונעות מהעובדה שרבים מהחברים הללו אינם מאמינים שפליטה מוסלמית, אפריקאית, צריכה אפילו להיות בקונגרס, שלא לדבר על ההזדמנות לכהן בוועדת החוץ".

YOU MIGHT ALSO LIKE