דה-סנטיס פועל לשינויים בחוק המשפטי - שירחיבו את עונש המוות
המושל הרפובליקני של פלורידה מבקש להחמיר את העונש של אלה שהורשעו באונס ילדים, שיהיו זכאים להוצאה להורג או יקבלו מינימום מאסר עולם

מושל פלורידה רון דה-סנטיס הגיש ביום חמישי הצעה לשינויים בחוק המשפטי הפלילי במדינתו, ביניהם אנשים שאנסו ילדים יהיו זכאים לעונש מוות, והפחתת מספר המושבעים הנדרשים כדי לקבוע עונש מוות. 

(צילום: Getty Images)

בהתייחסות למקרה של היורה בבית הספר בפארקלנד, ניקול קרוז, שהצליח להיחלץ מעונש של הוצאה להורג לאחר שחבר המושבעים לא הצליח להגיע להסכמה פה אחד לקבלת פסק הדין - המושל הרפובליקני אמר כי עונש מוות צריך להיקבע על ידי רוב מכריע של חבר מושבעים. 

"למושבע אחד לא אמור להיות הכוח להטיל וטו על זה", אמר דה-סנטיס. "אני לא חושב שהצדק יצא לאור במקרה הזה".

כמה מבני המשפחה של 17 הקורבנות בטבח בפארקלנד, אחד מאירועי הירי ההמוניים הקשים ביותר שידעה ארצות הברית, תקפו את החלטת חבר המושבעים שלא לאשר עונש מוות לקרוז.

"בשביל מה יש לנו עונש מוות? מה המטרה של זה?", אמר ד"ר אילן אלדחף שבתו בת ה-14 נרצחה, והוסיף כי הוא "נגעל מחבר המושבעים הזה" ו"נגעל מהמערכת הזו".

נוסף לניסיון להקל על קביעת עונש מוות, דה-סנטיס אמר כי הוא רוצה להפוך אנשים שהורשעו באונס ילדים לזכאים להוצאה להורג, שאם לא יקבלו אותו הם יידרשו לרצות מינימום מאסר עולם.

על פי מחלקת התיקונים של המדינה, יש כיום 301 אסירים שנידונו למוות בפלורידה, שהוציאה להורג 99 אסירים מאז שנת 1976. 

המושל הרפובליקני כבר הציע בעבר להטיל עונשים מחמירים יותר עבור סחר בפנטניל הקטלני, אשר נחשב לאחד המשברים הקשים ביותר בארה"ב. כמו כן דה-סנטיס ביקש לחזק את חוקי הערבות על ידי להגביל שחרור חשודים אם אינם כשירים לכך.

YOU MIGHT ALSO LIKE