כמויות גדולות של פנטניל נתפסות בגבול - ועדיין המצב הולך ומחריף
בין אוקטובר לדצמבר אשתקד נרשמה עלייה של 241 אחוזים בתפיסות האופיואיד הסינטטי, אך ההברחות נמשכות וכמויות המתים ממשיכה לגדול

כמות הפנטניל הזורמת בגבול הדרומי של ארצות הברית ממשיכה להרקיע שחקים, עם 9,400 פאונד שנתפסו בין אוקטובר לדצמבר - מה שמסמן עלייה של 241% מאותה תקופה בשנה שעברה. 

(צילום: Shutterstock)

האופיואיד הסינטטי הרצחני ממשיך להרעיל את תושבי ארה"ב, ונראה שהוא כל כך רווחי שכן המבריחים כמעט ולא מעבירים סמים אחרים. על פי הנתונים הפדרליים שפורסמו, כמות הפנטניל שנתפסה עלתה ב-52% מחודש לחודש, בעוד שתפיסות ההרואין והמתאמפטמין עלו רק באחוז אחד וב-4%, בהתאמה.

כאשר ישנן פריצות רבות מהן ניתן להסתנן אל ארצות הברית ולהבריח סמים, מרבית התפיסות מתבצעות בנמלי הכניסה הרשמיים של המדינה. 

התפיסה הגדולה האחרונה נרשמה באיגל פאס, טקסס, אז סוכני המכס והגנת הגבולות החרימו סמים בשווי 173,040 דולר, עם כמות של יותר משלושה קילוגרמים של פנטניל.

כידוע מדובר במגפה של ממש בארה"ב, כאשר בשנת 2022 מקרי המוות מאופיואידים סינטטיים היו בממוצע מעל 70,000 בחודש, שכן פנטניל חזק פי 50 מהרואין ומספיק מנה קטנה כדי למות. 

דובר המחלקה לביטחון הציבור של טקסס, כריס אוליברז, אמר כי הגבולות בטקסס, ניו מקסיקו ואריזונה הפכו למוקד העיקרי של הברחת סמים: "הקרטלים חוארז וסינלואה די שולטים בכל האזור המערבי של הגבול… מאל פאסו אל אריזונה".

בזכות ההשקעה הכספית הרבה של ממשלת טקסס, תפיסות הסמים התרחבו בהרבה אך עדיין הכמויות שמצליחות להיכנס ממשיכות לפגוע ולהרוג אלפים. 

"עבורנו, לתפוס יותר מ-356 מיליון מנות קטלניות (מאז מרץ 2021) זה משמעותי, כי אין לנו מכשירי רנטגן", הסביר אוליברז, שהזכיר שמרבית התפיסות קורות בזמן בדיקה יזומה ברכבים. 

ועדיין, דובר המחלקה הסביר כי הקרטלים משנים ללא הרף את שיטות ההברחה שלהם, והופכים את מאמצי אכיפת החוק למשחק של חתול ועכבר. "אנחנו יודעים שהם מצליחים בגלל מספר האנשים שמתים בכל יום. אנחנו יודעים שהסמים מגיעים למדינות אחרות, אז אנחנו יודעים שהקרטלים מתגברים עלינו".

YOU MIGHT ALSO LIKE