מסוף השייט בברוקלין יהפוך למרכז למהגרים: "העיר נמצאת בנקודת רתיחה"
ראש עיריית ניו יורק מנצל מתחם נוסף כדי להתמודד עם זרם המהגרים המאסיבי, זאת אחרי עשרות מלונות שנסגרו לציבור והוסבו למבקשי מקלט. "אנחנו זקוקים ליותר תמיכה"

משבר המהגרים בעיר ניו יורק נמצא ב"נקודת רתיחה", לטענתו של ראש העיר אריק אדמס, שהכריז על פתיחת מקלט בטרמינל השייט ברוקלין כדי "לסייע באופן זמני עם המשך הזרם של מבקשי המקלט המגיעים לעיר".

(צילום: Shutterstock)

ההודעה של אדמס מגיעה פחות משבוע לאחר שהוא ערך ביקור רשמי וחריג באל פאסו, טקסס, עיירת הגבול הנחשבת לאחת מהנקודות הפרוצות ביותר בדרום. אז אדמס אמר כי "אין יותר מקום בניו יורק" למהגרים. 

ביום שבת, ראש עיריית התפוח הגדול אמר: "עם יותר מ-41,000 מבקשי מקלט שהגיעו לעיר מאז האביב האחרון, וכמעט 28,000 מבקשי מקלט הנמצאים תחת טיפולנו, העיר שלנו נמצאת בנקודת רתיחה".

"אנחנו ממשיכים להתעלות על ההתחייבויות המוסריות והחוקיות שלנו, ולספק את הצרכים של האנשים שמגיעים לניו יורק, אבל ככל שמספר מבקשי המקלט ממשיך לגדול, אנו זקוקים עוד יותר לתמיכה - הן מהמדינה והן מהממשלה הפדרלית שלנו", אמר אדמס. 

כאמור, בנאומו הוא הכריז כי מרכז התגובה והסיוע ההומניטרי לשעת חירום במסוף השייט בברוקלין - החמישי מסוגו שהעיר תפעיל - יספק לגברים בוגרים "מקום לשהות בו, גישה לתמיכה ונקודת עצירה עד שיגיעו ליעדם הסופי".

גורמים רשמיים הבטיחו שהמקלט הוא זמני, והוא ייסגר לקראת תחילת עונת השייט באביב הקרוב.

עד כה, על פי הודעה שנמסרה ממשרדו של אדמס, ניו יורק הסבה 77 מלונות למקלטים לשעת חירום ועוד ארבעה כמרכזים הומניטריים, זאת לצד מרכזי סעד, מרכזי ניווט לחיבור בין מבקשי מקלט למשאבים קריטיים, רישום ילדים לבתי ספר ציבוריים ועוד. "נקטנו בפעולה מהירה ודחופה, כמעט ללא תיאום מצד מדינות ששלחו אתה המהגרים".

כמו כן, אדמס התלונן כי מהגרים המגיעים לעירו ניזונים ממידע שגוי, כמו תעסוקה אוטומטית ודיור בבית מלון, והם מאמינים ש"כל המשאבים זמינים".

"אנחנו חייבים לתת לאנשים את המידע המדויק, וזה מה שחלק מהמרכזים עושים כאן, הם מסבירים להם מה קורה בניו יורק כרגע", אמר.




YOU MIGHT ALSO LIKE