הטבח בקליפורניה: הרצח ההמוני החמישי מתחילת השנה, השני בגודלו מאז ביה"ס היסודי בטקסס
עשרה בני אדם נרצחו כאשר בן 72 נכנס למועדון ריקודים באל.איי וירה ללא הבחנה. הטרגדיה הקשה מעלה שוב את המספרים המזעזעים אשר מוכיחים את התמונה העגומה בארצות הברית

הטבח שאירע ביום שבת בערב במחוז לוס אנג'לס סימן את אירוע הירי ההמוני החמישי מתחילת השנה, כלומר בשלושה השבועות האחרונים, כמו גם את תקרית הירי הקטלנית ביותר מאז הטבח בבית הספר היסודי ביובלדי, טקסס.

(צילום: Shutterstock)

אירוע הירי ההמוני החמישי מתחילת ינואר, מגיע לאחר אחת השנים הקשות ביותר שידעה ארצות הברית בכל הקשור לרציחות המוניות. 

בשנת 2022, נרשמו 42 תקיפות כאלה, המוגדרות כאירוע בו נרצחים ארבעה אנשים לפחות, למעט הרוצח. מספר זה הוא השלישי בגובהו, לאחר שנת 2017 ושנת 2019. כמו כן, מספר הקורבנות היה השני בגובהו במדינה, עם 210 הרוגים, מאז תחילת הרישומים ב-2006.

המספרים האלה, המגיעים מתוך מסד הנתונים של סוכנויות הידיעות AP ו-USA Today, מראים גם כי למרות שאירועי ירי המוני ללא הבחנה - כמו למשל 19 התלמידים ושתי המורות שנטבחו על ידי סלבדור ראמוס בביה"ס רוב ביובלדי - הרוב המכריע של מקרי הרצח נרשמים באופן פרטי, על ידי בני משפחה או מכרים של הקורבנות.

"אדם ההורג את אשתו וילדיו, ואז מתאבד, הוא הסוג הנפוץ ביותר של ירי המוני", אמר ג'יימס אלן פוקס, פרופ' לקרימינולוגיה, משפט ומדיניות ציבורית באונ' נורת'איסטרן בבוסטון. 

וכך, מתוך יותר מ-650 רציחות המוניות שנחקרו, כמעט 600 בוצעו על ידי גברים והרוב המכריע בוצע באמצעות אקדחים. 

על פי אותם ממצאים, גברים בגיל העמידה היו הרוב שלחצו על ההדק באירועי ירי פרטיים, כפי שהוגדר, ואילו גברים צעירים יותר עומדים מאחורי אירועי ירי ללא הבחנה.

כ-2,800 הקורבנות מאז 2006 היו בסבירות מעט יותר גבוהה להיות גברים מאשר נשים, ולרוב ירי המוני עם מספר הרוגים גבוה יחסית התרחש מחוץ לערים גדולות. 

נוסף על כך, אנשים לבנים היו בסבירות גבוהה פי שניים להיפגע מירי המוני, אך גם בסיכוי גבוה יותר להיות אלה שמבצעים את הטבח. במספרים, כ-225 חשודים לבנים זוהו כמבצעי הירי ההמוני, לעומת 216 חשודים שחורים ו-83 היספנים.

מחקר בכתב עת רפואי בשם Psychiatric Times, מצא שהפרופיל הטיפוסי לאדם שמבצע טבח הוא אדם מבודד, פגוע ולא יציב מבחינה רגשית. "הם פרנואידים, חשדנים וחושבים שכולם נגדם. אלה אנשים שלרשותם עומדת יכולת פחותה יותר להסתגל למשבר או אובדן, וירגישו שחייהם נגמרו", אמר מייקל סטון.

YOU MIGHT ALSO LIKE