המסמכים נערמים: עוד חומרים מסווגים נמצאו בביתו של ביידן
צוות של משרד המשפטים הגיע לביתו של הנשיא בדלאוור, ובתום חיפוש שנמשך 13 שעות הם לקחו מספר מסמכים, כולל שישה סודיים אשר חלקם היו מתקופת ביידן כסנאטור

חוקרים פדרליים מצאו חבילת מסמכים מסווגים נוספים במהלך חיפוש בביתו של הנשיא ג'ו ביידן בדלאוור - כאשר חלקם מהתקופה בה היה סנאטור.

(צילום: Shutterstock)

ההודעה על כך נמסרה על ידי בוב באואר, עורך דינו האישי של ביידן, שהודה כי משרד המשפטים לקח שישה מסמכים שסומנו כסודיים, כמו גם כמה פתקים אישיים של ביידן, במהלך חיפוש שבוצע ביום שישי ונמשך 13 שעות.

המחלקה "לקחה לידיה חומרים הכוללים שישה פריטים עם סימוני סווג וחומרים נוספים, חלקם משירות הנשיא בסנאט וחלקם מתקופת כהונתו כסגן הנשיא", אמר באואר בהצהרה, שהוסיף כי ביידן ידע שצוות ממשרד המשפטים מגיע לחיפוש בבית בווילמינגטון, אם כי לא הוא ולא הגברת הראשונה נכחו במקום.

כזכור, עורכי הדין של ביידן מצאו 10 מסמכים מסווגים במרכז פן ביידן בוושינגטון הבירה, שישה ימים לפני בחירות אמצע הקדנציה - עובדה שנחשפה רק לפני כשבועיים. לאחר מכן נמצאו חומרים סודיים אחרים בביתו הפרטי של הנשיא.

ביידן, שהודה ביום חמישי שהשאיר את המסמכים "במקום הלא נכון", הסתיר את העובדה על מציאתם בנובמבר לפני בחירות אמצע הקדנציה, כאשר במקביל הטיח בקודמו בתפקיד, דונלד טראמפ, על אחזקת מסמכים מסווגים שלא כדין, וכינה אותו אדם "חסר אחריות".

לפני שבוע, התובע הכללי מריק גרלנד מינה את היועץ המיוחד רוברט הור לעמוד בראש החקירה על הטיפול השגוי של ביידן בחומרים המסווגים. 

עם פרסום חבילת המסמכים האחרונה שנמצאה, רפובליקנים רבים מילאו את הרשתות החברתיות עם ביקורות נוקבות.

הסנאטור טד קרוז מטקסס כתב: "שוב?!? איך לעזאזל הם ממשיכים להידפק עם זה? וכפי שביידן אומר שוב ושוב, 'כולם יודעים עד כמה אני לוקח ברצינות מסמכים מסווגים', אז כן, אנחנו יודעים".

ועדת הפיקוח של הרפובליקנים בבית הנבחרים כתבו בטוויטר: "הבית הלבן בראשות ביידן טען שכל המסמכים המסווגים הוסרו. כעת משרד המשפטים מצא עוד. האם ציד הנבלות הסתיים? האמריקאים צריכים תשובות ועכשיו".

הסנאטור ריק סקטור מפלורידה כתב: "תחשבו על זה, לביידן היו מסמכים מסווגים מונחים בביתו במשך שנין, ללא הסבר או אחריות לגבי הסיבה".

YOU MIGHT ALSO LIKE