הנהירה הגדולה נמשכת: שיא של תושבי ניו רק עברו לגור בפלורידה
תושבי האמפייר סטייט לא רואים עתיד עם הפשיעה הגואה והמיסים הכבדים, ולמעלה מ-64 אלף החליטו לעזוב אל מדינת הסאנשיין, שמקבלת אותם בברכה

כאשר הרחובות מלאים בפשע והמיסים גבוהים מדי, מספר תושבי ניו יורק שעזבו את המדינה ב-2022 ועברו לפלורידה גדול מאי פעם. 

(צילום: Shutterstock)

הנתונים מראים ש-64,577 תושבי האמפייר סטייט החליפו בשנה שעברה את רישיון הנהיגה שלהם לזה תחת מדינת הסאנשיין. כך על פי מידע שנמסר ממחלקת הבטיחות בדרכים וכלי רכב מנועי בפלורידה (DMV).

איש צוות במשרד ה-DMV בג'קסונוויל אמר השבוע כי "הם הגיעו בכל יום", והוסיף בצחוק: "אני שומע את כל התלונות שלהם, אני מרגיש לפעמים כמו מטפל". לטענתו, רוב התושבים החדשים מתלוננים על מסים כבדים ואיכות חיים ירודה.

מספר השיא שנרשם ב-2022 מסמן עלייה של 39% בהגירה מניו יורק לפלורידה, זאת בהשוואה לשנת 2019, טרם מגפת הקורונה. בהשוואה לשנת 2017, מדובר בעלייה של 46 אחוזים. 

רק ברבעון האחרון של השנה שעברה, 15,595 תושבי האמפייר סטייט עברו דרומה, כולל יותר מ-5,000 בחודש שעבר בלבד.

אך ההגירה לא נגמרת בניו יורק, ועשרות מדינות אחרות כמו ניו ג'רזי, קליפורניה, אילינוי ופנסילבניה, ראו מספר שיא של תושבים שנוטשים לטובת השתקעות בפלורידה. 

ניו ג'רזי תפסה את המקום השני אחרי ניו יורק, עם 32,184 תושבים שהחליפו את רישיון הנהיגה שלהם לזה של פלורידה. אחריה קליפורניה, משם עזבו 30,168 תושבים אל פלורידה, לעומת 27,081 בשנה לפני - אז צויין עלייה של 98% מחמש שנים לפני כן. 

גם בשנת 2021 נשבר שיא מעברים מניו יורק לפלורידה, אז המספר עמד על 61,728 איש. אחד מהם הוא מעצב האופנה אלווין ואלי, שעבר לפאלם ביץ', וסיפר בעבר ל'פוסט' כי הדמוגרפיה של המהגרים התרחבה.

"קודם כל אלה היו המיליארדרים", אמר. "אחריהם באו העשירים, ועכשיו מגיעים אנשים ממעמד הביניים".

YOU MIGHT ALSO LIKE