מסרים אנטישמיים הוקרנו על בניינים בפלורידה: "היהודים הרסו את ארה"ב"
שני ארגונים ניאו נאצים הקרינו בימים האחרונים, באזורים שונים, אמירות אנטישמיות צורמות כמו "היהודים אחראים ל-11 בספטמבר" וצלבי קרס

מסרים אנטישמיים וסמלי שנאה מוקרנים בימים האחרונים, פעם אחר פעם, על בניינים שונים בפלורידה, ובין היתר מאשימים את היהודים בפיגוע ה-11 בספטמבר וטוענים כי הם "הרסו" את ארצות הברית.

במה שככל הנראה החל ביום שבת, הרשויות מאמינות שקבוצות הימין הקיצוני 'סוציאליזם לאומי פלורידה' (NSF) והליגה להגנת הגויים (GDL) הם אלה שמקרינים את האמירות הקשות. 

ב-15 בינואר, בסביבות השעה 9:00 בערב, הוקרן על בניין  AT&T  ברחוב גרדניה בווסט פאלם ביץ המשפט: "היהודים עשו את ה-11 בספטמבר, וה-FBI עזר". לאחר מכן הוקרן גם צלב קרס.

תיעוד התקרית ששותף בטוויטר על ידי הארגון Stop Antisemitism מראה שלושה גברים, שניים מהם לובשים ברדים ואחד כובע בייסבול ומסכה, צוחקים על מדרכה סמוכה. אחד מהם אמר למצלמה: "אם אתם רוצים, אתם יכולים לשלוח הודעה של מה שאתם רוצים שיהיה כתוב על הבניין".

בסרטון ככל הנראה נראה ג'ון מנדאו, שהקים את GDL אשר תוארה כ"רשת קטנה של פרובוקטורים אנטישמיים ארסיים". 

הארגון שלו, ששמו לועג לתנועה הנאבקת באנטישמיות 'הליגה נגד השמצה', הוא פרובוקטיבי ומאוד מוכר בקליפורניה, ואחראי למספר לא קטן של שערוריות צורמות. לאחרונה, מינדאו אמר כי הוא עובר לפלורידה כדי ללחוץ על המושל רון דה-סנטיס אשר תומך בישראל.

בן פופ, חוקר במרכז לקיצוניות מטעם הליגה נגד השמצה (ADL), ייחס את התקריות האנטישמיות האחרונות למעבר של מינדאו מהגולדן סטייט אל מדינת הסאנשיין, ואמר כי גורמים אחרים הקשורים לארגון האנטישמי שלו הגיעו לפלורידה כדי להצטרף להפגנות. 

ב-16 בינואר, פורסם ברשת קטע בו המשפט "היהודים הורסים את ארצות הברית" הוקרן על בניין וולס פארגו בג'קסונוויל, הפעם ככל הנראה קשור לארגון NSF, המתואר על ידי ADL כארגון ניאו נאצי "קטן אך צומח" המבוסס במחוז דובאל, אשר "מקדם בגלוי אנטישמיות, פשיזם ועליונות לבנה".

רז אמרה כי שני הארגונים האנטישמיים האלו "עובדים לעתים קרובות בשיתוף פעולה הדוק, ורבים טוענים שהיחסים ביניהם היה גורם חשוב במעבר של מינאדו מקליפורניה לפלורידה". 

לפני כן, ב-14 בינואר, הוקרן צלב קרס בצד בניין ה-CSX בג'קסונוויל. 

"ההקרנות הללו הן הסגת גבול, גניבת מקורות חשמל או הפרה של תקנות העירייה", כתב ג'ון פיליפס, עורך דין בג'קסונוויל. "יש גם חוקים נגד דברי שטנה שיכולים להיות ישימים. אנחנו לא יכולים להמשיך בלי לעשות כלום". 

YOU MIGHT ALSO LIKE